درخواست دبیرکل سازمان ملل برای کاهش تنش ها در مرز‌های لبنان

آنتونیو گوترش بار دیگر از همه طرف‌ها خواست آرامش خود را در مرز‌های لبنان با سرزمین‌های اشغالی حفظ کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شینهوآ، دفتر مطبوعاتی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: این سازمان به شدت نگران افزایش تنش‌ها در مناطق مرزی لبنان و تبادل آتش در این مناطق است. حملات موشکی از لبنان به سوی سرزمین‌های اشغالی و نیز حملات موشکی اسرائیل به سوی مرز‌های لبنان باید سریعاً متوقف شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: آنتونیو گوترش از تمامی طرف‌ها می‌خواهد که خویشتندار باشند و در شرایط فعلی آرامش خود را حفظ کنند. طرفین درگیر باید از هر گونه اقدامی که موجب افزایش تنش در این منطقه می‌شود به شدت پرهیز کنند.

دبیرکل سازمان ملل روز جمعه نیز در بیانیه‌ای مشابه خواستار حفظ آرامش و خویشتنداری طرفین در مرز‌های لبنان شده و از ادامه درگیری‌ها اظهار نگرانی کرده بود.

رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته به مناطقی از مرز لبنان حمله موشکی کرد و مدعی شد پایگاه‌های نظامی و انبار‌های مهمات حزب الله را مورد اصابت قرار داده است، ساعاتی پس از آن نیرو‌های حزب الله لبنان نیز در پاسخ به این حملات موشکی ده‌ها فروند موشک را به مناطقی از شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک کردند.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان نیز در سخنرانی اخیر خود به مقامات صهیونیست هشدار داد هر گونه ماجراجویی جدید این رژیم را با پاسخی کوبنده پاسخ خواهد داد و در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت لبنان در مقابل تجاوزگری های صهیونیست ها تردید نخواهد کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار