دبیرکل انصارالله: آمریکا و انگلیس به دنبال ادامه جنگ در یمن هستند/ با حزب الله لبنان اعلام همبستگی می‌کنیم

دبیرکل انصارالله یمن به مناسبت آغاز ماه محرم در مورد مسائل مختلف و تحولات منطقه سخنرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالملک بدرالدین الحوثی، دبیرکل انصارالله یمن  به مناسبت سالروز هجرت پیامبر و آغاز ماه محرم در مورد مسائل مختلف سخنرانی کرد.

تعطیل کردن حج توهین به بیت الله الحرام است

دبیرکل انصارالله یمن گفت: ممانعت رژیم سعودی از برگزاری عمومی حج تمتع برای دومین سال متوالی به بهانه کرونا مسئله‌ای خطرناک و جدی و اسائه ادب به بیت الله الحرام است.

او افزود: کرونا را نمی‌توانیم دلیل مناسبی برای ممانعت از ورود حجاج کشور‌های دیگر بدانیم.

او ادامه داد: محدود کردن حج به یک کشور و به تعدادی محدود هتک حرمت حج است. بسیاری از کشور‌های اسلامی بهانه‌های عربستان را پذیرفتند، اما ما این بهانه‌ها را قانع کننده و مشروع نمی‌دانیم. می‌توان موضوع مقابله با بیماری همه گیر یا شرایط دیگر را در نظر داشت و حج را برگزار کرد.

دبیرکل انصارالله یمن افزود: از کشور‌های اسلامی که بهانه‌های عربستان برای تعطیل کردن حج را پذیرفتند می‌خواهم در اقدام خود تجدیدنظر کنند. امیدواریم کشور‌های اسلامی با فشار و درخواست و اصرار باب حج را باز کنند.

او خاطرنشان کرد: چگونه است که رژیم سعودی راه را بر فعالیت‌های سازمان سرگرمی باز کرده و از کرونا سخن نمی‌گوید؟

عملیات سیف القدس یک پیروزی الهی بود

دبیرکل انصارالله یمن  تصریح کرد: مهمترین حادثه در سال گذشته هجری قمری، عملیات «شمشیر قدس» بود. این عملیات گامی موفق بود که با نصرت الهی به پایان رسید. عملیات سیف القدس باعث غربال امت شد و سازشکاران را رسوا کرد. سازشکارانی که دشمن صهیونیستی را توجیه و مقاومت را سرزنش می‌کردند مشخص شدند.

تاکید دبیرکل انصارالله یمن بر مبادله اسرا

بدرالدین الحوثی تاکید کرد: ما احکام ناعادلانه عربستان علیه حامیان مقاومت مقیم این کشور را محکوم می‌کنیم. این احکام ناعادلانه علیه فلسطینی‌ها دشمن صهیونیستی را تقویت کرد. ما اعلام می‌کنیم حاضریم زندانیان سعودی را با اسرای فلسطینی در عربستان مبادله کنیم. مسئولیت دینی، اخلاقی، ملی و میهنی ما این است که در کنار آرمان فلسطین بایستیم. مشکل رژیم سعودی و اماراتی با حماس در درجه اول مقاومت آن در برابر دشمن اسرائیلی است‌.

او افزود: رسانه‌های سعودی و اماراتی در خدمت دشمن صهیونیستی هستند. بنابر وعده الهی دشمن صهیونیستی و دوستداران آن و سازشکاران مطمئنا شکست خواهند خورد.

انصارالله پاسخ مقاومت (حزب‌الله) را به رژیم صهیونیستی ستایش می‌کند

دبیرکل انصارالله همچنین افزود: نیروهای خیانتکار به انتقاد از عملیات حزب الله لبنان می‌پردازند در حالی که در مقابل تجاوز دشمن اسرائیلی سکوت می‌کنند. ما نگران حزب‌الله نیستیم ( حزب‌الله احتیاجی به نگرانی ندارد) با این حال با این جنبش اعلام همبستگی می‌کنیم.

 آمریکا با حقارت افغانستان را ترک کرد

این مقام انصارالله با اشاره به خروج آمریکا از افغانستان گفت: آمریکایی‌های اشغالگر نتوانستند افغانستان را به طور کامل تحت کنترل دربیاورند به همین دلیل با حقارت افغانستان را ترک کردند. آنچه در افغانستان اتفاق افتاد درس بزرگی در مورد ناتوانی و ضعف آمریکاست برخلاف آنچه که برخی تصور می‌کنند، این هشداری بود به کسانی که وابسته به آمریکا هستند، شکست پایان این وابستگی است.

 آمریکا و انگلیس می‌خواهند به هر نحوی جنگ را در یمن ادامه دهند

او در ادامه گفت: آمریکا با ریختن خاکستر بر چشم‌ها و گمراه کردن افکار عمومی سعی دارد وحشیگری و اعمال جنایتکارانه خود را پنهان کند. جنگ آن‌ها جنگی علیه همه مردم یمن است و هدف اصلی این تجاوز شکنجه و بردگی یمنی‌ها و اشغال تمام سرزمین آن‌هاست. برخی از اعضای کنگره آمریکا اعلام کردند اگر واشنگتن به طور جدی بخواهد جلوی تجاوز به یمن را بگیرد، می‌تواند بطور فوری آن را متوقف کند.

بدرالدین الحوثی تصریح کرد: صحبت آمریکایی‌ها درباره صلح فقط یک فریب است. ما نمی‌توانیم صلح را با ادامه حملات، تجاوز، سوء استفاده‌ها و محاصره خفه کننده بپذیریم. اگر نیت جدی برای صلح دارید، اولین قدم رسیدگی به پرونده بشردوستانه است که نشان دهنده حق بدیهی مردم یمن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
تروریستی که تا زانو غرق در خون کودکان یمن است تا شاید بتواند تخت حکومتی دست و پا کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
اگه خوب دقت کنید میبینید یکی از دلایل اصلی جنگ‌های بزرگ، دین بوده و ای کاش انسان‌ها سر تفاوت در دین و مذهب باهم نمی‌جنگیدند و به عقاید دیگران کاری نداشتند. دلیل اصلی جنگ‌های صلیبی اختلاف مسلمانان و مسیحیان بر سر اورشلیم بود. یکی از مهمترین دلایل جنگ جهانی دوم، مخالفت و دشمنی هیتلر با یهودیان بود. مهمترین دلیل دشمنی با اسرائیل هم اختلاف مسلمانان و یهودیانه و مهمترین دلیل جنگ یمن هم اختلاف شیعه و سنی است.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۳:۳۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
درود خدا بر برادران انصار الله عزیز...خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
حوادث یمن در ظهور نقش اساسی دارد
خداوند شما را حفظ کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
حق همیشه گرفتنیه نه دادنی.
آخرین اخبار