معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

شهروندان خود‌مراقبتی در محرم ۱۴۰۰ را جدی بگیرند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به آمار بالای مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری، شهروندان باید خودمراقبتی و بیماران خود قرنطینگی را در محرم امسال بیش از پیش جدی بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: باتوجه به اوج‌گیری خیز پنجم کرونا در استان، رعایت میزان شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح کشور و استان در حد مطلوب نیست.

او افزود: باتوجه به ضرورت مدیریت و کنترل خیز پنجم کرونا در چهارمحال و بختیاری باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور و استان به میزان ۸۵ درصد برسد.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: وضعیت استان از نظر میران رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ۵۰ درصد رسیده است و تا ۸۵ درصد و شاخصه اصلی کنترل خیز فاصله زیادی داریم.

او با اشاره به آغاز دهه محرم اظهار داشت: محرم ۱۴۰۰ در مقایسه با محرم پارسال، متفاوت است به طوری که ۵۰۰ بیمار کرونایی در سال ۹۹ در مراکز درمانی و بیمارستانی استان سر پایی وبستری بودند، ولی امسال حدود شش هزار مبتلا درطی ۱۴ روز در دوره نقاهت بیماری وقرنطینه هستند.

جزایری تصریح کرد: اگر مردم در محرم امسال، دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگیرند و بیماران نیز خود قرنطینگی را رعایت نکنند و در اجتماعات و هیئت‌های عزاداری شرکت نمایند، زنگ خطر و هشدار تداوم خیز ویا خیز جدید در استان به صدا در خواهد آمد.

او ادامه داد: بنابراین با توجه به آمار بالای مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری، شهروندان باید خودمراقبتی در محرم امسال را بیش از پیش جدی بگیرند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.