سفر وزیر دفاع روسیه به چین برای بازدید از رزمایش نظامی مشترک دو کشور

در پی دعوت وزیر دفاع چین از همتای روس خود برای بازدید از مرحله فعال رزمایش‌های مشترک بین دو کشور وزیر دفاع روسیه به پکن سفر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر دفاع روسیه برای بازدید از مرحله فعال رزمایش‌های عملیاتی و راهبردی مشترک با چین وارد پکن شد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه برای مشاهده رزمایش استراتژیک مشترک با چین به پکن رفته و با همتای چینی خود وی فنگه دیدار کرد. وزیر دفاع چین از شویگو برای مشاهده مرحله فعال رزمایش‌های مشترک، در نشستی در دوشنبه در ماه ژوئیه دعوت کرد.

وزارت دفاع روسیه گزارش داد: مذاکرات آینده بر موضوعات همکاری نظامی دو جانبه از جمله تعامل عملی نیرو‌های نظامی بین دو کشور متمرکز خواهد شد. 

رزمایش مشترک چین و روسیه با حضور نیرو‌های پیاده نظام و نیروی هوایی دو کشور قرار است تا روز جمعه هفته جاری در منطقه خودمختار «نینگشیا هوی» در چین ادامه یابد. این منطقه با استان خود مختار و مسلمان‌نشین سین کیانگ چین هم مرز است.

 پیشتر، آسوشیتدپرس درباره این رزمایش گزارش داد: سین کیانگ با افغانستان یک مرز باریک دارد و پکن نگران است که در صورت تسلط طالبان بر افغانستان بعد از خروج نظامیان آمریکا، خشونت از این کشور به مرزهایش سرایت کند.

این رسانه آمریکایی افزود: روسیه و چین اگرچه دارای یک ائتلاف (نظامی) رسمی نیستند، اما دو کشور سیاست‌های نظامی و خارجیشان را به صورت کلی در تقابل با سیاست‌های آمریکا و متحدانشان در یک جبهه قرار داده و متحد شده‌اند.

آمریکا و متحدانش طی سال‌های گذشته بار‌ها ادعا‌هایی را درباره چین در خصوص سرکوب سیستماتیک و گسترده مسلمانان در سین کیانگ اعلام کرده اند، اما پکن قویا این اتهام‌زنی‌ها و ادعا‌ها را رد کرده و آنها را بی‌اساس خوانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار