درک پیام حسینی و نهضت کربلا اقتضای انسان عاشورایی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: درک پیام حسینی و نهضت کربلا اقتضای یک انسان باتقوا و عاشورایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه کرونا مسئله مهم و اساسی کشور است، گفت: برای کنترل و مدیریت بیماری باید از برگزاری اجتماعات بزرگ جلوگیری کرد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید در اولویت همگان قرار بگیرد.

او با تاکید بر اینکه نهضت اباعبدالله (ع) زنده است، اظهار داشت: درک پیام حسینی و نهضت کربلا اقتضای یک انسان باتقوا و عاشورایی است، امام حسین (ع) برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه پیام امام حسین (ع) در واقعه کربلا مختص به یک روز و یک دهه نیست، افزود: این پیام در تاریخ ماندگار خواهد ماند، امروز تجسم عینی پیام ایشان جمهوری اسلامی بوده و اسلام ناب و ولایی نظام جمهوری اسلامی از پیام عاشورا نشات گرفته است.


بیشتر بخوانید


نکونام تاکید کرد: حفظ نظام جمهوری اسلامی به گفته تمامی علما و مراجع از واجبات است، البته نقد‌هایی به عملکرد دولت‌ها و مسئولان در این نظام در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... وجود دارد که باید با همدلی و همزبانی این مشکلات رفع شود.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، علما، انقلابیون و دلسوزان برای حل مشکلات کشور در حال تلاش هستند، امیدواریم دولت جدید نیز در این مقطع با اقدامات اساسی از مشکلاتی که مردم گریبانگیر آن هستند، بکاهد.

نکونام گفت: از کربلا باید درس مقاومت و ایستادگی بیاموزیم، نماز ظهر عاشورا پیامی برای زنده نگه داشتن واقعه و پیام کربلا است و نماز باید در راس برنامه‌ها باشد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.