مسیب زاده مطرح کرد؛

ایجاد بخشی به نام نوجوانان عاشورایی در صفحه اصلی شاد

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: به واسطه اهمیت موضوع محرم در صفحه اصلی شاد بخشی به عنوان نوجوانان عاشورایی مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در نشست خبری تشریح برنامه‌های نهمین سوگواره احلی من العسل با اشاره به برنامه ریزی برنامه ها متناسب با شرایط کرونا بیان کرد: در این سوگواره محورهای مختلفی مانند بخش ادبی، داستان نویسی و شعر، بخش هنری، نقاشی، طراحی پوستر و تصویرسازی، نماهنگ، قیلم کوتاه مستند، عکاسی و خوشنویسی، بخش معرفتی، پادکست، مداحی نوغلامان و خطابه خوانی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: امسال برای دومین سالی که حاج قاسم سلیمانی را در بین خودمان نداریم، یکی از محورهای سوگواره برای این شهید بزرگوار در نظر گرفته شده است.

به گفته مسیب زاده به ۳۱۳ نفر از افرادی که بهترین آثار را ارسال کنند، بعد از اربعین جوایزی اهدا می‌شود؛ ضمن آنکه پویش هم از ششم محرم آغاز خواهد شد و تا اربعین ادامه دارد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: به واسطه اهمیت موضوع محرم و توجه به ولایتمداری در صفحه اصلی شاد بخشی به عنوان نوجوانان عاشورایی مشخص شده و پویش ها و کانال های مختلفی در گرفته شده است که نهادهایی چون اتحادیه انجمن های اسلامی و بسیج دانش آموزی آن را تشکیل می دهند.

او با اشاره به اینکه ۴ تا ۵ میلیون عضو در کانال‌های مختلفی مرتبط با قرآن و عترت داریم، عنوان کرد: هر استان و هر منطقه در یک میعادگاهی مراسم احلی من العسل را برگزار می‌کند و اگر مدرسه‌ای این کار را خودش انجام دهد چنانچه با هماهنگی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باشد، مانعی ندارد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قریب به اتفاق برنامه‌ها مجازی است، بیان کرد: روش‌های اجرایی سوگواره امسال بیش از ۶۰ درصد تغییر داشته است و پویشی در نظر گرفتیم تا دانش آموز ۲ ماه درمورد واقعه محرم تفکر کند.

مسیب‌زاده با اشاره به اینکه برنامه سوگواره تمام گروه‌های سنی را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: البته جامعه مخاطبان اصلی ما دانش آموزان دوره متوسطه اول هستند که در سن و سال حضرت قاسم (ع) قرار دارند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار