نیم تن زغال تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: ۵۰۰ کیلوگرم زغال تاغ قاچاق از یک اتوبوس عبوری در شاهرود کشف و ضبط شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا کشاورزیان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: با تلاش و هوشیاری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح شهرستان شاهرود و دریافت گزارش‌های مردمی این میزان زغال چوب تاغ در ایستگاه انتظامی ایست و بازرسی شهید نوری این شهر کشف شد.

او با بیان اینکه زغال‌های تاغ کشف شده در کارتن‌های خاص بسته بندی و در اتوبوس مشهد به تهران جاسازی شده بود، اظهار داشت: این زغال‌ها بیش از ۵۰۰ میلیون ریال ارزش دارد.

به گفته کشاورزیان ،  سود جویان حدود یک و نیم تن چوب تاق را قطع کرده اند تا ۵۰۰کیلو گرم زغال بدست آورند.

کشاورزیان با بیان اینکه بیش از ۷۰درخت تاق برای این امر قطع شده است، ابراز داشت: برای فرآوری این میزان زغال از درختان با سن بالای ۳۰ سال استفاده شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه گیاه تاغ گونه‌ای کویری و مقاوم در برابر کم آبی است که با هزینه فراوان کاشته و نگهداری می‌شود، تصریح کرد: وجود این گیاه نقش مهمی در حفظ روستا‌ها در برابر شن‌های روان دارد.

کشاورزیان با اشاره به اینکه این نوع درختچه نقش مهمی در پیشگیری از بیابانزایی و روند پیشروی مناطق بیابانی به مناطق مسکونی حاشیه کویر دارد، افزود: سودجویان به خاطر تولید زغال از این چوب، سالانه چندین تن از این گیاه را مورد دستبرد قرار می‌دهند.

او ابراز داشت: کارشناسان این اداره با تلفن ۱۵۰۴ در تمام طول شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی و تخلفات این حوزه هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.