آتش‌سوزی در مراتع مجن شاهرود مهار شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: آتش‌سوزی در بخشی از مراتع شهر مجن در ۳۳ کیلومتری شمال شاهرود شامگاه شنبه مهار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا کشاورزیان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود گفت: با تلاش و همیاری اهالی شهر مجن، طبیعت دوستان، پایگاه بسیج و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود آتش سوزی در ارتفاعات منطقه کوهستانی و صعب العبور تنگه"بی سار" خاموش شد.

او با بیان اینکه این آتش سوزی از ساعت ۱۹و ۳۰ دقیقه آغاز و مهار آن تا ساعت ۲۲و ۳۰ دقیقه ادامه داشت، تصریح کرد: بوته‌ها و گیاهان این مرتع در وسعت زیادی در آتش سوخت.

به گفته او، میزان خسارت و وسعت آتش سوزی به علت تاریکی شب قابل تخمین نبود و از لحظات نخستین بامداد امروز یک تیم کارشناسی برای برآورد خسارت به منطقه اعزام شده اند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه تعدادی از اهالی این منطقه برای بررسی و اقدام به موقع جهت مقابله سریع با آتش سوزی، دوباره پس از اطفای اولیه شب را در منطقه گذراندند، ادامه داد: میزان خسارت و وسعت جغرافیایی آن در اسرع وقت اعلام خواهد شد.

کشاورزیان تاکید کرد: آتش سوزی به احتمال زیاد به دلیل سهل انگاری گردشگران یا چوپانان رخ داد که به واسطه باد شدید در منطقه گسترش یافت.

او  ابراز داشت: کارشناسان این اداره با شماره تلفن ۱۵۰۴ در تمام طول شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی و تخلفات احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.