تزریق واکسن کرونا در شاهین‌دژ به ۱۷ هزار دُز رسید

رییس مرکز بهداشت شاهین‌دژ گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۱۷ هزار دُز واکسن در این شهرستان به افراد واجد شرایط تزریق شده است.

سیما حیدرزاده رییس مرکز بهداشت شاهین‌دژ در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: در شهرستان شاهین دژ سه پایگاه تجمیعی شامل مرکز جامع سلامت شهری شماره ۲، مرکز جامع سلامت محمودآباد و مرکز جامع سلامت کشاورز همه روزه آماده ارایه خدمات واکسیناسیون و ایمن سازی هستند و امیدواریم با اختصاص واکسن از دانشگاه علوم پزشکی بزودی تمام گرو‌های هدف و پر خطر واکسینه شوند.

رییس مرکز بهداشت شاهین‌دژ با اشاره به اینکه هفت پایگاه بهداشتی در سطح روستا‌ها نیز در امر واکسیناسیون به روستاییان درحال فعالیت است، اضافه کرد: روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دز واکسن کرونا به افراد واجد شرایط و جامعه هدف تعیین شده در این شهرستان تزریق می‌شود.

حیدرزاده تاکید کرد: تنها راه شکست ویروس کرونا علاوه بر تزریق واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است براین اساس از تمام شهروندان درخواست داریم ما را در این بحران به وجود آمده یاری دهند.

وی بیان کرد: واکسن‌های اختصاص یافته به شهرستان، قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور نمایندگان بخش‌های نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت و ضبط شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش هستند.

وی همچنین نسبت به کاهش استفاده از ماسک و عادی انگاری کرونا از سوی شهروندان ابراز نگرانی کرد و گفت: سهل انگاری در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در استفاده از ماسک علاوه بر اینکه سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، اقتصاد و پویایی شهرستان را هم با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.