سخت‌گیری‌های اداری مانعی در مسیر قانونی فرزندخواندگی

مدیرکل بهزیستی بوشهر می‌گوید: خانواده‌ها باید برای فرزندخواندگی از راه قانونی اقدام کنند، اما سخت‌گیری‌ دستگاه‌های مربوط باعث شده خانواده ها از راه غیر قانونی وارد شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا حاجیونی مدیرکل بهزیستی استان بوشهر بیان می‌کند: باید در مورد فرزند خواندگی اطلاع رسانی به صورت شفاف و درست انجام گیرد تا خانواده‌ها از راه قانونی اقدام کنند، اما سخت‌گیری‌های زیاد دستگاه‌های مربوط باعث شده خانواده‌ها وارد کار غیر قانونی شوند.

او عنوان می‌کند: خانواده‌هایی که به دنبال فرزند خواندگی هستند کار خودشان را انجام می‌دهند، ما باید دنبال راه حلی باشیم که فرزند خواندگی و گرفتن فرزند از بهزیستی آسان شود و خانواده‌ها نگران هویت برای فرزندان نباشند.

در همین حال مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، زمینه سازی برای هویت بخشی به افرادی را که به عنوان فرزند خوانده به خانواده‌ها سپرده می‌شوند از وظایف قانونی ثبت احوال می‌داند و می‌گوید: آماده هر گونه همکاری با مجموعه بهزیستی برای صدور مدارک هویتی این افراد هستند.

اسکندر پاسالار با تاکید بر تعامل دو سویه و آسانی در دسترسی داشتن مددجویان زیر پوشش بهزیستی به اسناد و مدارک هویتی، بیان می‌کند داشتن هویت از حقوق اولیه اجتماعی افراد است و این مساله موجب تقویت عزت نفس و باعث پیشگیری از آسیب‌ها می‌شود زیرا نداشتن مدارک شناسایی موجب جلوگیری از پیشرفت اجتماعی به ویژه در کودکان می‌شود.


بیشتر بخوانید


قرار است برای آسان شدن فرزندخواندگی برای هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مرتبط با این حوزه تفاهم‌نامه‌ای بین ثبت احوال، بهزیستی، دادگستری، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی به امضا برسد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.