طراحی سرویس پست یافته برای پیگیری مدارک گم شده افراد

مدیرکل اداره پست کهگیلویه و بويراحمد گفت: افرادی که مدارک خود را گم کرده اند به شعب اداره پست استان مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هادی خسروی فرد مدیرکل اداره پست کهگیلویه و بويراحمد گفت: همشهریان اگر مدرکی از دیگران را پیدا کردند حتما آن را در صندوق‌های پستی انداخته و یا به دفاتر پست تحویل دهند.
 
خسروی فرد افزود: شرکت پست با طراحی سرویسی به نام پست یافته شرایطی ایجاد کرده تا افراد بتوانند با مراجعه به سایت http://postyafteh.post.ir این شرکت به پیگیری وضعیت مدارک گم شده خود از جمله کارت بانکی و کارت ملی خود بپردازند.

او ادامه داد: براین اساس فرد با ورود به سایت شرکت پست و قسمت پست یافته با وارد کردن نام، نام خانوادگی و نام پدر خود می‌تواند مطلع شود آیا مدارکش به دفاتر پستی تحویل داده شده یا خیر؟
 
خسروی فرد اضافه کرد: در صورتی که مدرک گم شده به دفاتر پستی تحویل داده شده باشد به شما تاریخ تحویل آن هم اعلام می‌شود.

مدیرکل اداره پست استان گفت: افراد در صورت مفقود شدن مدارکی از جمله شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه، کارت‌های نظامی، کارت ملی، اسناد مالکیت، عقدنامه، وصیت نامه، دفترچه بیمه، مدارک بانکی، کارت‌های اعتباری بانکی، کارت دانشجویی و مدارک تحصیلی، کارت بیمه وسایط نقلیه، سند، معاینه فنی و سایر مدارک خودرو، پروانه‌ها و گواهی ها، انواع چک، اوراق سهام و کارت هوشمند سوخت به شعب این اداره مراجعه کنند.

خسروی فرد گفت: همه مدارک پیدا شده تنها تا ٦ماه در اداره پست باقی می‌مانند و پس از این مدت به ادارات مربوطه ارجاع داده می شود.
 
او افزود: پس از مراجعه به دفاتر پستی ممکن است دو حالت پیش بیاید: اول آن که مدارک فرد به‌طور اتفاقی به همان دفتر تحویل داده شده باشد که دراین صورت فرد می‌تواند با پرداخت مبلغی مدارک خود را دریافت کند.
 
در حالت دوم، مدارک فرد در آن دفتر نیست، اما فرد می‌تواند با پرداخت مبلغی و پر کردن یک فرم آدرس محل سکونت خود را اعلام کند تا از طریق پست مدارک مربوطه برای او ارسال شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.