برخورد با حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در سرعین

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سرعین گفت: با هماهنگی نیروی انتظامی از حفاری غیرمجاز میراث فرهنگی در ییلاق قرخ بلاغ آلوارس شهرستان سرعین جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یحیی نجار قابل، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرعین در بازدید از محل حفاری غیرمجاز آثار باستانی سرعین گفت: پیرو گزارش واصله مبنی بر حفاری در محل ییلاق قرخ بلاغ آلوارس با هماهنگی نیروی انتظامی سرعین به محل مراجعه و از اقدام حفاران جلوگیری شد.

او ادامه داد: در این اقدام حفاران غیرمجاز با دیدن ماشین گشت از محل متواری شدند، ولی تجهیزات آن‌ها توقیف و محل حفاری با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتطامی شهرستان مسدود شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرعین با قدردانی از همکاری و مشارکت خوب و مناسب نیروی انتظامی در برخورد با حفاران غیرمجاز و سوء استفاده‌کنندگان از آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی شهرستان بیان کرد: با تقویت بازدید‌ها تلاش می‌کنیم تا از اقدامات در این زمینه جلوگیری کنیم.

نجار قابل افزود: انتظار می‌رود مردم نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را گزارش دهند تا رسیدگی به‌موقع در این زمینه انجام و از دست‌درازی به تمدن و میراث‌فرهنگی منطقه جلوگیری شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.