صفایی بوشهری:

مدیریت کرونا باید از خانه شروع شود/ ضرورت توجه ویژه به شهرستان‌‎های جنوبی

امام جمعه بوشهر گفت:نیاز است مدیریت بیماری کووید ۱۹ مدیریت از خانه صورت گیرد و هرگونه بی‌توجهی و سهل انگاری در این خصوص ممکن است شرایط استان را از این، بدتر کند.

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نشست مجازی قرارگاه حمایت از درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر با اولویت شهرستان‌های جنوبی امروز برگزار شد.

  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست، بیماری کووید ۱۹ را فراگیر خواند که نیاز است مدیریت آن در خانه صورت گیرد و هرگونه بی‌توجهی و سهل انگاری در این خصوص ممکن است شرایط استان را از این، بدتر کند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به اینکه مدیریت بیماری کووید ۱۹ تنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست، افزود: به غیر از تولید و  توزیع دارو، جامعه به امکانات لازم برای درمان و ترویج توجه به شیوه‌نامه‌های دقیق بهداشتی نیاز دارد.

او بر ایجاد قرارگاه رسیدگی به بیماران کرونایی در جنوب استان بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر شامل عسلویه، کنگان، جم و دیر مناطقی صنعتی و دارای جمعیتی سیال هستند و مردم این مناطق به دلیل وجود آلاینده‌های صنعتی همواره مشکلات تنفسی دارند و در شرایط شیوع ویروس کرونا این مشکل حادتر شده و نیاز به مدیریت ویژه است.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: برخی از این شهرستان‌ها به دارو و سرم، برخی به اضافه کردن زیرساخت و برخی دیگر به تقویت خدمات درمانی و تشخیصی نیاز دارند.


بیشتر بخوانید


صفایی بوشهری تاکید کرد: راه اندازی مرکز درمانی سرپایی در شهرستان کنگان برای خدمات دهی به سایر شهرستان‌های جنوبی ضروری است و به شناسایی محلی مناسب و تجهیز آن با مدیریت سپاه پاسداران باید توجه کرد.

او  تامین نیرو‌های مورد نیاز برای خدمات‌رسانی به‌صورت سرپایی و بستری موقت و پاسخ به نیاز‌های مراکز درمان در کوتاه‌ترین زمان را خواستار شد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز گفت: امسال تاکنون در قالب اجرای طرح کمک‌های مومنانه و طرح شهید سلیمانی۳۴ میلیارد تومان به نیازمندان استان کمک شده است.

سردار علی رزمجو با اشاره به اینکه به همت بسیج جامعه پزشکی استان گروه‌های پزشکان و پرستاران در قالب گروه‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی تشکیل شده است، افزود: ۲ ایستگاه واکسن در شهرستان بوشهر راه‌اندازی  شده است و روزانه حدود هزار نفر در این ایستگاه‌ها واکسن دریافت می‌کنند.

او عنوان کرد: به‌زودی ایستگاه سوم تزریق واکسن کرونا و بستری سرپایی بیماران مبتلا به کرونا با حمایت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای تزریق آمپول‌های درمانی و سرم در شهر بوشهر ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم گفت: در ۱۸ ماه گذشته کار‌های مهمی در جنوب استان برای پیشگیری، بیماریابی و اجرای طرح شهید سلیمانی صورت گرفته است و نتیجه آن این بوده که امروز شمار مرگ و میر در این شهرستان‌ها نسبت به سایر شهرستان‌ها کمتر است.

دکتر سعید کشمیری با بیان اینکه شورای راهبردی پتروشیمی‌ها مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس کمک‌های خوبی به بخش سلامت کرده است، ادامه داد: تامین ۲ دستگاه سی تی اسکن برای جزیره خارگ و شهرستان دیر ضروری است.

او بیان کرد: به زودی با انعقاد قرارداد دستگاه سی تی اسکن بیمارستان کنگان راه‌اندازی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.