واکنش شدید به عکس تمسخر آمیز طالبان در مورد آمریکایی‌ها

انتشار عکس تمسخرآمیز طالبان علیه نیروهای آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف، با موجی از خشم و عصبانیت در آمریکا مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، گروهی از نیرو‌های طالبان در اقدامی برای تمسخر خروج مفتضحانه نظامیان آمریکایی از افغانستان پس از ۲۰ سال ناکامی، عکس اهتزاز پرچم آمریکا در جزیره ایوجیما (Iwo Jima) ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم را به شیوه خود شبیه سازی کردند.

در این عکس، گروهی از نیرو‌های ویژه طالبان دیده می‌شوند که با پوشیدن لباس نیرو‌های نظامی آمریکا که ظاهرا این لباس ها را از نیرو‌های در حال عقب نشینی افغان بدست آوردند، در حال اهتزار پرچم امارت اسلامی هستند.

واکنش شدید به عکس تمسخر آمیز طالبان در مورد آمریکایی‌ها

انتشار این عکس در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف، با موجی از خشم و عصبانیت در آمریکا مواجه شده است. بسیاری از آمریکایی‌ها این عکس را "نهایت توهین" به خود می‌دانند.

این در حالی است که چند روز پیش یک شرکت آمریکایی در اقدامی غیرانسانی، تیشرت‌هایی با تصویر لحظه سقوط دو غیرنظامی افغان از هواپیمای نظامی آمریکا در آسمان کابل تولید و به بازار عرضه کرد.

بیشتر آمریکایی‌ها از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور عصبانی هستند و او در پی خروج توام با هرج و مرج نظامیان آمریکایی، با موجی از انتقاد‌های شدید داخلی و بین المللی مواجه شده است.

جان کاردیلو، مفسر سیاسی تلویزیون آمریکا گفت:"بایدن باید استعفا کند و یا استیضاح و برکنار شود. "

الیس استفانیک از نمایندگان کنگره آمریکا نیز با اشاره به عکس تمسخرآمیز طالبان گفت:"این میراث جو بایدن برای کل جهان است."

مگان مک کین، مجری تلویزیون آمریکا نیز که دختر سناتور مک کین معروف است، گفت:"ما مضحکه و اسباب خنده کل جهان شده‌ایم. "

گفتنی است ۷۰ هزار تفنگدار دریایی آمریکا در سال ۱۹۴۵ کوشیدند جزیره آتشفشانی ایووجیما در فاصله حدودا هزار کیلومتری خاک اصلی ژاپن را تصرف کنند ولی ۲۱ هزار سرباز ژاپنی که از این جزیره دفاع می‌کردند به نیرو‌های آمریکایی تلفات سنگینی وارد کردند. در نبرد ایووجیما، هفت هزار تفنگدار دریایی آمریکا کشته شدند.

سرانجام در روز ۲۳ فوریه ۱۹۴۵ میلادی شش تفنگدار آمریکایی یک پرچم این کشور را در نقطه‌ای در این جزیره به نشانه پیروزی به اهتزاز در آوردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۰۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
واقعیت طالبان امویان آمریکایی انگلیسی را به تصویر کشیده است که با سیاست آمریکاییها به قدرت رسیدند برای نقشه های شوم آیندشون . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
دمش گرم! هر کی بود رسانه رو خوب میشناخت!
آخرین اخبار