برگزاری نشست رهبران گروه ۷ درباره بحران افغانستان

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به نشست رهبران گروه ۷ بمنظور بررسی بحران افغانستان از برگزاری این جلسه در روز سه شنبه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از زمان برگزاری نشست مجازی رهبران گروه هفت، خبر داد و اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است در روز سه شنبه ۲۴ اوت (دوم شهریور) بصورت مجازی با رهبران گروه هفت درباره بحران افغانستان دیدار و گفتگو کند.

وی افزود: در این نشست مجازی قرار است رهبران گروه هفت درباره تداوم هماهنگی نزدیک در زمینه سیاست‌های مرتبط با افغانستان و تخلیه نیرو‌های آمریکایی و شهروندان افغانستانی که با آمریکا همکاری نزدیک داشته اند و نیرو‌های افغانستانی به بحث و رایزنی بپردازند.

ساکی ادامه داد: قرار است در نشست مجازی رهبران گروه هفت، درباره برنامه‌های ارائه کمک‌های بشردوستانه و حمایت از پناهجویان افغانستانی بحث شود.

نشست مجازی رهبران گروه هفت در پی تماس‌های بایدن با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا برگزار خواهد شد.

بایدن چندی پیش در دفاع از تصمیم خود برای خروج نظامی از افغانستان اعلام کرده بود که؛ مأموریت واشنگتن ملت‌سازی در افغانستان و یا ایجاد یک دموکراسی یکپارچه و تمرکزیافته نبوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نشست گروه 7 ، بایدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار