لطیفی خبر داد؛

تولید و تأمین بیش از ۱۹ هزار دقیقه برنامه در صداوسیمای مرکز زنجان

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان گفت: محرم امسال بیش از ۱۹ هزار دقیقه برنامه در صداوسیمای مرکز زنجان تولید و پخش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان بااشاره به عزاداری خالصانه و توأم بابصیرت، شور و شعور مردم ولایتمدار استان زنجان گفت: دلدادگی و عشق به اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش در وجود همه شیعیان تنیده شده، ولی با توجه به شیوع پیک پنجم ویروس کرونا، و لزوم حفظ سلامتی عزادارن حسینی، امسال هم مردم مومن استان زنجان در عزاداری‌ها ضمن رعایت اصول بهداشتی جلوه‌هایی ویژه‌ای خلق کردند.


 او افزود: دهه اول محرم امسال بیش از ۱۹ هزار دقیقه برنامه در صدا و سیمای مرکز زنجان تولید، تأمین و پخش شد.

لطیفی بااشاره به برنامه ریزی مرکز برای پخش زنده عزاداری‌های نقاط مختلف استان زنجان و لزوم انعکاس رعایت دستورالعمل های بهداشتی عزادارن حسینی از شبکه اشراق، گفت: برای دومین سال متوالی شبکه اشراق در قالب حسینیه‌ای به وسعت استان زنجان، همراه با مردم مومن زنجان عزادار سیدالشهداء بود و به طرق مختلف پیام و فلسفه نهضت عاشورا و عشق و ارادت عمومی مردم به آن حضرت را منعکس کرد.


رئیس رسانه استانی با قدردانی از خطبا، مادحان و هیئت های مذهبی استان زنجان در لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تذکرات ستاد ملی مدیریت کرونا در برگزاری مراسم عزاداری دهه محرم و جلوگیری از طعنه معاندین در خصوص مجالس عزاداری گفت: در حوزه سیما، با برنامه ریزی های صورت گرفته ائمه جمعه، واعظین و مادحین هیئت های کل استان زنجان یا در رسانه استانی حضور پیدا کردند یا برنامه عزاداری آن‌ها از شبکه پخش شد که مجموع این برنامه ها بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ دقیقه بود.


او ادامه داد: پوشش خبری و تصویری کمک‌های مومنانه، خیمه گاه، شور و شعور حسینی، قرار شب، محرم نواسی، مشق عشق و پخش زنده اجتماعات عزاداری از دیگر برنامه‌های شبکه اشراق در این ایام بود که با احتساب سایر برنامه‌های روتین و تأمینی به سمع و نظر مخاطبان شبکه اشراق رسید.


لطیفی گفت: شبکه استانی صدا هم در قالب برنامه‌های دلنوا، چراغ، ایشیقلی یول، آوای وصل، عشق قافله سی، علمدار، حسین عزاسی، خیمه، یک پیام یک نوا و حسین نواسی در کنار پخش زنده اجتماعات عزاداری و سایر برنامه‌های روزمره و تامینی مجموعا بمدت ۱۰ هزار دقیقه همراه شنوندگان بود.


رئیس رسانه استانی با اشاره به عملکرد معاونت‌های خبر و فضای مجازی، گفت: معاونت خبر مرکز با تهیه و ارسال ۳۱۶ مورد برنامه در قالب خبر، گزارش، تفسیر، گفتگوی زنده خبری و ارتباط با بخش‌های خبر سراسری، اخبار رویداد‌های عزاداری استان زنجان را با موضوع محرم پوشش داد.


معاونت فضای مجازی مرکز هم با طراحی صفحه حسینیه مجازی، بارگزاری۲۰۰قطعه ویدئوی عزاداری و سخنرانی مرتبط با محرم، انتشار نماهنگ محرم، برگزاری پویش هرخانه یک حسینیه و دریافت تصاویر مخاطبان و تولید۳۰پوستر و اینفوگرافی، طراحی صفحه ویژه محرم، تقطیع۱۰۰قطعه عزاداری قدیمی هیات زنجان، بازنشر تولیدات سیما و صدا همچنین تبلیغ فضای مجازی هیئتهای حسینی درکنار مخاطبان بود.


او گفت: صداوسیمای مرکز زنجان علی رغم وجود کمبود‌ها و محدودیت‌های فراوان در حوزه امکانات و نیروی انسانی، با بکارگیری تمامی تجهیزات و نیروهای انسانی خود و بهره گیری از ۲ واحد سیار تلویزیونی، واحد sng، مایکرو ویو پرتابل، ۲دستگاه دوربین پرنده، بهره گیری از خطوط پشتیبان فیبر نوری جهت تضمین پایداری تصویر و در رأس تلاش شبانه روزی همکاران خدوم خود، تلاش کرد تا صحنه‌های بی بدیل عشق و ارادت مخلصانه مردم مومن استان زنجان را به ساحت مقدس حضرت اباعبدا.. الحسین (ع) در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی منعکس کند و امید است این تلاش شبانه روزی مورد قبول درگاه حضرت حق و توجهات حضرت بقیةا... الاعظم (ارواحنا له الفداء) قرار گیرد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: صدا و سیما ، محرم 1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.