تماس تلفنی امیر قطر با دبیرکل ناتو برای بررسی تحولات افغانستان

خبرگزاری رسمی قطر اعلام کرد امیر این کشور با دبیرکل پیمان ناتو در تماسی تلفنی راهکار‌های تقویت روابط و تحولات افغانستان را بررسی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر در تماسی تلفنی با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان ناتو در خصوص تحولات افغانستان گفتگو و تاکید کرد انتقال قدرت در افغانستان باید به صورت مسالمت‌آمیز صورت بگیرد تا مردم افغانستان به حقوق خود دست یابند.

ینس استولتنبرگ هم از طرف اعضای این پیمان از امیر قطر به خاطر تلاش‌های این کشور در افغانستان به منظور خروج اعضای ناتو تقدیر و تشکر کرد.

تمیم بن حمد آل ثانی و دبیرکل ناتو همچنین بر بهبود روابط خود تاکید کرده و راهکار همکاری بیشتر را بررسی کردند.

پیش از این شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به صورت تلفنی درباره تحولات افغانستان و پیامد‌های آن گفتگو کرده بودند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در ابتدای این تماس از شیخ تمیم برای نقش قطر در پیشبرد صلح در افغانستان قدردانی کرد.

علاوه بر این امیر قطر روز یکشنبه با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس طی تماسی تلفنی آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری قطر، در این تماس تلفنی دو طرف بر اهمیت ادامه گفتگو‌ها و تشدید تلاش‌های لازم برای دستیابی به آشتی ملی و انتقال مسالمت آمیز قدرت به نفع مردم افغانستان تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار