پروژه گازرسانی به ۱۲۵ روستای کردستان در حال اجراست

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: هم اکنون عملیات گازرسانی به ۱۲۵ روستای استان در حال انجام است و تا پایان سال جاری تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت، به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان بر تلاش برای سرعت در انجام گازرسانی به مناطق روستایی استان تاکید کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲۳ روستا و ۱۳۱ واحد صنعتی در کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

فعله گری به بهره‌برداری از ۲۳ طرح گازرسانی روستایی در هفته دولت اشاره کرد و افزود: با گازرسانی به این روستاها، تعداد روستا‌های بهره‌مند از گاز طبیعی در استان از یک هزار و ۴۰۲ روستا به یک هزار و ۴۲۵ مورد افزایش خواهد یافت.

او اظهار داشت:هم اکنون عملیات گازرسانی به ۱۲۵ روستای استان در حال انجام است و تا پایان سال جاری تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت، به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان میزان نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی را ۹۶ درصد اعلام و اضافه کرد: با توجه به توپوگرافی منطقه، هزینه گازرسانی به روستا‌های استان، بالاتر از دیگر استان‌های کشور است، اما این کار با قدرت در حال انجام است.

فعله گری  یادآور شد: با وجود اینکه گازرسانی به روستا‌های کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت در دستور کار شرکت ملی گاز نیست، اما تاکنون به ۲۰۱ مورد از این روستا‌ها به دلیل نزدیکی به شبکه، گازرسانی شده است.

در حال حاضر ۵۶۲ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، اداری، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.