ایمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اختلاف نظر نباید به معنای تخریب باشد/ هنوز فرصت برای حضور زنان در دولت وجود دارد

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا درباره عدم اختلاف بین مجلس و دولت توضیح می‌دهد.

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره معنای عدم اختلاف بین دولت و مجلس گفت: منظور از نبود اختلاف یعنی دو قوه در صدد تخریب یکدیگر و عدم همکاری نباشند، اما نداشتن اختلاف به این معنا نیست که اختلاف نظر نباشد؛ حتما اختلاف نظر باید وجود داشته باشد، اگر اختلاف نظر وجود نداشته باشد کار‌ها به خوبی پیش نمی‌رود.

وی افزود: یکی از وظایف مجلس نظارت بر قوه مجریه است و اگر اختلاف نظر وجود نداشته نباشد و هر چه قوه مجریه به مجلس گفت همان شود و یا بالعکس کار‌ها با اخلال مواجه می‌شود، حتی در بررسی لوایح و طرح‌ها هم باید اختلاف نظر وجود داشته باشد، اما باید تلاش بر این باشد تا با حسن نیت، دقت و برنامه‌ریزی عمل کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره عزم و اراده دولت در حل مشکلات اقتصادی بیان کرد: در اینکه کابینه و تیم اقتصادی دولت مصمم در حل مشکلات کنونی هستند شکی نیست، اما این تنها بخشی از کار است، یعنی اراده، انگیزه و تصمیم وزرا و تیم اقتصادی یک بخشی از کار است که البته از نیاز‌های مهم هر دولتی است، اما بخش دیگر این است که تمامی کابینه به ویژه تیم اقتصادی دارای برنامه مدون باتشند و بدانند که چه کاری را می‌خواهند انجام دهند و چه میزان زمان نیاز دارد.

وی افزود: بخش اقتصادی از همین حالا باید بداند که در ۴ سال آینده قصد رسیدن به چه چیز‌هایی و حل چه مشکلاتی را دارد، در ۳ سال، ۲ سال و ۱ سال آینده چه هدفی دارد و جایگاه کشور را چگونه ترسیم می‌کند و این مورد، نیاز به برنامه‌ریزی مدون و دقیق دارد. پس دو بخش باید برای دولت مهم باشد؛ یکی یکدست بودن و همکاری کردن و دوم داشتن برنامه دقیق و کارآمد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مسئولیت اقتصادی در دولت طبق حکم رئیس جمهور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بر عهده محسن رضایی است و او باید هماهنگی‌های تیم اقتصادی را انجام دهد. یعنی هماهنگی‌های لازم با وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین ریاست بانک مرکزی از همین حالا انجام شود.

ایمانی اظهار کرد: ساماندهی اقتصادی امر بسیار مهمی است و شاید در بعضی موارد لازم باشد برای هماهنگی بیش‌تر تیم اقتصادی، رئیس جمهور مستقیما به مسائل ورود کند تا یک برنامه و یک حرف از تیم اقتصادی خارج شود و ما نیز امیدواریم تیم اقتصادی دولت بهترین‌ها را برای مردم ایران رقم زند.

وی در پایان و درباره حضور زنان در کابینه دولت نیز اشاره کرد: هنوز تمامی کابینه چیده نشده و خیلی از معاونین رئیس جمهور هنوز مشخص نشده‌اند، مثل امور زنان و امور خانواده که احساس می‌کنم به مانند دولت قبل این مناصب به بانوان اختصاص پیدا کند و آقای رئیسی هنوز هم در انتخاب معاونین خانم فرصت دارد، چرا که همانطور که گفته شد بسیاری از مناصب دولتی هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار