دانشگاه‌های خلیج فارس و سانیو ایتالیا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

دانشگاه خلیج فارس به منظور توسعه همکاری‌ها با مراکز علمی خارج از کشور، با دانشگاه سانیو ایتالیا تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آرش خسروی مدیرامور بین الملل دانشگاه خلیج فارس با اشاره به اینکه پژوهشگران و دانشگاه‌های ایتالیا رتبه اول را در بین شرکای بین المللی این دانشگاه دارند، بیان کرد: با توجه به عضویت دانشگاه خلیج فارس در کارگروه مرجع ملی همکاری‌های علمی بین المللی با ایتالیا، توسعه روابط و همکاری با دانشگاه‌های این کشور جزو اولویت برنامه‌های دفتر امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه قرار دارد.

او افزود: این تفاهم‌نامه در مرداد امسال با امضای عبدالمجید مصلح رئیس دانشگاه خلیج فارس و جراردو کانفورا رئیس دانشگاه سانیو رسمیت پیدا کرده است.

مدیرامور بین الملل دانشگاه خلیج فارس عنوان کرد: در این تفاهم‌نامه اولویت‌های پژوهشی و آموزشی در حوزه‌های زیست شناسی، کشاورزی و دامپزشکی در نظر گرفته شده است اگرچه در صورت تمایل دو طرف امکان گسترش به سایر موارد نیز وجود دارد.

خسروی ادامه داد: برنامه‌های متعددی برای افزایش تعاملات علمی و فرهنگی میان دو دانشگاه پیش بینی شده است از جمله تبادل اعضای هیات علمی آموزشی و پژوهشی، مقالات و انتشارات مشترک، تبادل دانشجویان تحصیلات تکمیلی، بازدید کارکنان فنی و اداری هر دانشگاه از دانشگاه دیگر و سازماندهی رویدادها، برنامه‌ها، سمینارها و وبینارهای مشترک.


بیشتر بخوانید


او گفت: بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین المللی از کشور‌های خاورمیانه از جمله افغانستان، پاکستان، هند و آفریقا در دوره‌های تحصیلی بلند مدت دانشگاه خلیج فارس تحصیل می‌کنند.

مدیرامور بین الملل دانشگاه خلیج فارس بیان کرد: به طور معمول هر ساله شماری دانشجو نیز از سایر مناطق جهان از جمله کشور‌های اروپایی برای دوره‌های کوتاه مدت و فرصت مطالعاتی به بوشهر می‌آیند.

دانشگاه سانیو ایتالیا در رده بندی تایمز در رتبه ۴۰۰ تا ۵۰۰ جهانی و رتبه ۱۰۲ در بین دانشگاه‌های جوان قرار دارد.

این دانشگاه در رشته‌های کسب و کار، اقتصاد، مهندسی الکترونیک، انرژی، کامپیوتر، عمران، بایوفناوری، زیست شناسی، زمین شناسی، محیط زیست و حقوق فعال است.

دانشگاه سانیو در شهر بنه ونتو ایتالیا قرارداد که روزگاری در عهد رم باستان مرکز تجاری مهم محسوب می‌شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.