مارک میلی: احتمال همکاری آمریکا و طالبان علیه تروریسم وجود دارد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد ممکن است این کشور در عملیات‌های ضد تروریسم با طالبان همکاری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اولین اظهارات خود بعد از خروج کامل نظامیان آمریکا از افغانستان همکاری با طالبان در آینده را رد نکرد.

او در این خصوص گفت: ممکن است آمریکا در عملیات‌های ضد تروریسم در آینده با طالبان همکاری داشته باشد و هر اقدامی که بخواهیم علیه داعش انجام دهیم را با طالبان هماهنگ کنیم چرا که آن‌ها گروهی هستند که هفته گذشته به فرودگاه کابل حمله کرده و ۱۷۰ تن را کشتند.

میلی در این اظهارت در جواب انتقادات علیه نحوه خروج آمریکا از افغانستان مدعی شد: در جنگ باید آن کاری را انجام دهید که خطر کمتری برای عملیات و سرباز‌ها دارد و شما نمی‌توانید کاری را که دوست دارید، انجام دهید.

پیش از این هم رسانه‌ها از توافق پنهانی آمریکا و طالبان برای خروج نیرو‌ها و کارمندان این کشور از افغانستان پرده برداشته بودند.

ساعاتی پیش نیز ویکتوریا نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی با حضور در نشست خبری که در وزارت خارجه آمریکا برگزار شد به موضوع افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور پرداخت و تاکید کرد: در صورتی که اداره افغانستان بدست طالبان با اداره آن در ۲۰ سال پیش تفاوت داشته باشد، این موضوع می‌تواند برای این گروه دارای منفعت باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
عجب
آخرین اخبار