پس از آتش‌بس در درعا صورت گرفت؛

انتقال تروریست‌های تسلیم شده به شمال سوریه

منابع محلی اعلام کردند ۲۲ اتوبوس برای انتقال تروریست‌هایی که به تازگی خود را به ارتش سوریه تسلیم کردند، وارد درعا شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، تروریست‌هایی که به تازگی در منطقه «درعا» اسلحه‌شان را تحویل دادند و خود را تسلیم ارتش سوریه کردند برای بررسی تخلفات و اجرای عدالت به شمال سوریه منتقل می‌شوند.

در چهارمین روز از آتش‌بسی که با میانجی‌گری روسیه برقرار شد، منطقه درعا شاهد آرامش نسبی است و بر اساس گزارش منابع محلی ۲۲ اتوبوس برای منتقل کردن تروریست‌های تسلیم شده وارد درعا شده‌اند.

ارتش روسیه هم به تروریست‌هایی که هنوز خود را تسلیم نکرده‌اند مهلت داده است تا خود را تسلیم کرده و برای محاکمه با این اتوبوس‌ها به شمال بروند.

ناآرامی‌ها در سوریه که یازده سال پیش  از محله «درعا البلده» آغاز شد، با همت و تلاش ارتش و نیرو‌های مسلح این کشور ۳ سال پیش به صورت کامل از اشغال تروریست ها آزاد شد.

با این حال همچنان در قسمتی از منطقه درعا تروریست‌هایی موسوم به «کمیته مرکزی» خود را تسلیم ارتش سوریه نکرده اند و برای مردم درعا مزاحمت ایجاد می‌کنند.

در هفته‌های اخیر، سلسله جلساتی میان عناصر مسلح مستقر در استان درعا و ارتش سوریه با میانجیگری طرف روسی برگزار شد که هدف آن برقراری آتش بس در درعا بود که همزمان با وقوع درگیری‌های پراکنده در نقاط مختلف استان درعا، موضوع این توافق آتش‌بس به کلی متوقف شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
اعدام
آخرین اخبار