پاسخ نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران در مورد گرانی آرد

پیام شما شهروندان عزیز در مورد گرانی آرد گندم، توسط خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری شد.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، شما شهروندان عزیز در مورد گرانی آرد گندم ، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی، برای پیگیری به سرویس اقتصادی  ارجاع داده شد.

دغدغه روز/

متاسفانه با اطلاعات موثقی که دارم می‌گویم، بسیاری از نانوایی‌ها (شهری و بالاخص نانوایی‌هایی که در روستاها وجود دارند) آرد یارانه‌ای به قیمت کیسه‌ای حدود 30 هزار تومان را که باید برای پخت نان و تحویل به مشتری صرف کنند، به قیمت هر کیسه بالای 100 هزار تومان به قیمت آزاد به فروش می‌رسانند حتی بعضا تا 150 هزار تومان! یعنی به ازای فروش هر کیسه آرد به طور میانگین 100 هزار تومان سود خالص نصیب نانواها می‌شود! گاهی اوقات دیده شده که نانواها با پایین آوردن کیفیت نان و کاهش مشتری یا کاهش ساعت پخت و پز، زمینه را برای این کار فراهم می‌کنند یا نان را تبدیل به نان خشک و به دامداران به فروش می‌رسانند.

امیدوارم با پیگیری شما جلوی این حیف و میل بیت‌المال توسط عده‌ای از نانواهای سودجو گرفته شود و یارانه‌ای که به این آردها اختصاص می‌یابد و در آخر باید به جیب مردم و مشتری‌ها برود.

 

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در گرانی آرد گندم  را در پیوند (لینک) زیر مشاهده کنید.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که این امر بیانگر کاهش ۳۰ درصدی تولید نسبت به سال قبل است.

 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار