عطوان: ضربه کوبنده عملیات تونل آزادی به رژیم صهیونیستی

سردبیر رأی الیوم با اشاره به شکست بزرگ رژیم صهیونیستی و دستگاه امنیتی آن با فرار اسرا، این اقدام را موجب تجدید همکاری گروه‌های فلسطینی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سردبیر روزنامه رأی الیوم با اشاره به شکست بزرگ رژیم صهیونیستی و دستگاه امنیتی آن با فرار ۶ تن از قهرمانان مقاومت از زندان جلبوع نوشت: این عملیات که دو گروه را در بستر مقاومت و آزادی خلاقانه با یکدیگر متحد کرد، سرآغاز مرحله‌ای جدید از همکاری و هماهنگی بین گروه‌های فلسطینی است.

عبد الباری عطوان، سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم افزود: وقتی دشمنت پیروزی‌ها را یکی پس از دیگری محقق می‌سازد و تو پس از هر شکستی متحمل شکست بزرگ دیگری می‌شوی، این را بدان که پایان اشغالگری هایت بسیار نزدیک شده است. منظورم از دشمن، مقاومت فلسطین و قهرمانان آن است که ابزار‌ها و شیوه‌های مبارزات خود را پیشرفت داده و بر دشمنی فائق می‌آیند که تا بن دندان به مدرنترین سلاح‌ها مسلح است و همه دنیا به مهارت‌های امنیتی و نظامی او غبطه می‌خورند و منظورم از عبارت اشغالگر هم دشمن اسرائیلی است.

هنوز مطلب چندانی درباره راز و رمز این عملیات و جزئیات آن منتشر نشده است، زیرا دستگاه‌های امنیتی اسرائیل که آسیب دیده و تحقیر و نابود شده اند، واقعیت را پنهان می‌کنند، اما اطلاعات اندکی که تاکنون منتشر شده، حاکی از آن است که ما در برابر اقدامی شجاعانه قرار داریم که به خوبی برای آن مقدمه چینی شده و به اجرا درآمده است.

عطوان: ضربه کوبنده عملیات تونل آزادی به رژیم صهیونیستی

مطرح شدن سوالات بسیار درباره نحوه اجرای این عملیات 

اما سئوال‌های فراوانی در اینجا مطرح می‌شود که مهمترین آن عبارت است از: عملیات حفر تونل چگونه بیش از ۴ ماه طول کشیده و ابزار‌های لازم برای اجرای آن چگونه وارد زندان شده است؟ و چطور در فوق امنیتی‌ترین زندان رژیم صهیونیستی از دید زندانبانان مخفی مانده است؟ خاک‌های حاصل از کندن این تونل کجا رفته و چطور از دید نگهبانانی دور نگه داشته شده که (همه چیز را) زیر نظر دارند؟

چه کسی گوشی تلفن همراه را به دست آن‌ها رسانده است تا برای برقراری تماس با تیمی در خارج از زندان جهت انتقال قهرمانان آزاده با خودرویی استفاده شود که در دقیقه نود نزدیک خروجی پایانی تونل منتظر آن‌ها بوده اند؟ آیا قهرمانان آزاده می‌توانند با عبور از مرز‌ها به اردن یا سوریه بروند؟ یا اینکه به عملیات شهادت طلبانه علیه اسرائیل در داخل سرزمین‌های اشغالی دست خواهند زد؟

عطوان افزود: پاسخ این سئوالات در روز‌ها و هفته‌های آینده داده خواهد شد و تنها چیزی که اکنون می‌توان گفت این است که این عملیات قهرمانانه ضربه محکم و کوبنده‌ای به ابهت اسرائیل و به طور کلی به طرح رژیم صهیونیستی وارد کرد و شکست امنیتی و اطلاعاتی را به ثبت رساند که شاید بزرگترین شکست از زمان برپایی رژیم اشغالگر و طی بیش از هفتاد سال گذشته باشد.


بیشتر بخوانید


تفکر مبارزه، جهاد و اراده قوی موجب پیروزی اسرای فلسطینی شد

درست است که این عملیات کماندویی و مهندسی شده که با دقت و مقدمه چینی بالایی انجام شد -همانطور که بسیاری از تحلیل گران در رسانه‌های اسرائیلی اذعان کردند- شکستی برای دستگاه‌های امنیتی و نظامی اسرائیل بود، اما درست‌تر این است که اگر تفکر مبارزه و جهاد و اراده قوی برای آن، توانایی برای طرح نقشه فرار و اجرای آن با دقت بسیار بالا وجود نداشت و اگر هرگونه اشتباهی صورت می‌گرفت، این عملیات می‌توانست با شکست روبرو شود.

عزیزان جنبش فتح حق دارند به زکریا الزبیدی این قهرمان بزرگ افتخار کنند که زمانی یکی از اعضای شورای انقلابی این جنبش و فرمانده جناح نظامی گردان‌های الاقصی بود. جنبش جهاد اسلامی نیز حق دارد به ۵ مبارز خود که در طراحی و اجرای این نقشه مشارکت داشتند، افتخار کند چرا که این عملیات که دو گروه را در بستر مقاومت و آزادی خلاقانه با یکدیگر متحد کرد، سرآغاز مرحله‌ای جدید از همکاری و هماهنگی در عملیات بعدی است.

از خدا می‌خواهم آن‌ها و همه نیرو‌های قهرمان مقاومت را از هماهنگی‌های امنیتی از جمله جاسوسی از انسان‌های شریف و بازداشت آنها، مصون بدارد که تجسم کامل مزدوری و همدستی با رژیم صهیونیستی است.

عطوان: ضربه کوبنده عملیات تونل آزادی به رژیم صهیونیستی

عملیات فرار اسرا آسیب روحی سهمگینی بر صهیونیست‌ها وارد کرد

سردبیر رأی الیوم نوشت: این عملیات که پس از پیروزی بزرگ در نبرد سیف القدس و چند روز پس از کشته شدن سرباز یگان ویژه اسرائیل در مرز غزه صورت گرفت، همه اهداف نظامی، امنیتی و روحی و روانی مورد نظر را تحقق بخشید و پیروزی بزرگی را به ثبت رساند که مایه تحقیر رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های امنیتی آن است. با صرف نظر از پیامد‌های ناشی از این عملیات و مرحله پایانی آن برای قهرمانان آزاده، به این دستگاه‌ها آسیب وارد شد و حتی (خدا ناکرده) بازداشت مجدد این قهرمانان آزاده، از این آسیب نخواهد کاست چرا که آنان با شایستگی در این جنگ برنده شدند و آسیب روحی بزرگی به محافل شهرک نشینان اسرائیلی و کابینه شان وارد آورده و ابهام بزرگی درباره آینده آنان و تداوم آن‌ها ایجاد کرد.

تصاویر پایکوبی و شادمانی محافظان مسجد الاقصی از این پیروزی و تبریک و شادباش گویی آنان و توزیع شیرینی، دیدنی بود و هیچ خوشحالی فراتر از شادی پیروزی علیه دشمن در این دوران پست و تحقیر آمیز کشور‌های عربی نیست.

رأی الیوم در پایان عنوان کرد که رژیم اشغالگری که برخی کشور‌های عرب و ارتش‌های انبوه آن‌ها را طی چند ساعت شکست می‌داد، دیگر نمی‌تواند یک گروه جهادی فلسطینی را حتی در زندان‌های سربسته و تحت نظارت شدید خود شکست دهد. صحنه به سرعت در حال تغییر است و شورش فلسطینی بسیاری از معادله‌های قدیمی و جدید را تغییر داده و خواهد داد. شاید این هماهنگی ملی شرافتمندانه بین کادر‌ها و نیرو‌های گروه‌های مقاومت که به زیباترین شکل پشت میله‌های زندان بین فتح و جهاد اسلامی تجلی یافت، سرفصل هماهنگی گسترده تری باشد که در مرحله آینده همه گروه‌های مقاومت را در بر خواهد گرفت.. روز‌های آینده همه چیز را نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۱۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
درود و خداوت براین شش نفر دلاور که از زندان صهیونیستهای شکنجه گران سفاکان بی رحم غاصب فرار کردند بر همه ملت فلسطین تکلیف دینی و انسانی و قرآنی است که از این شش نفر فراری مجاهد و از خانواده هاشون محافظت کنید و امنیتشان را برقرار کنید ولی باید عملیات آزاد سازی زندانیان اسیر شده در زندانهای صهیونیستها با شدت و حدت و گستردگی از راه حفر تونلهای مختلف توسط مجاهدین مقاومت اسلامی فلسطین از خارج زندانها به داخل زندانها و یا حمله به زندانها و یا با عملیاتهای کماندویی و یا حملات همه جانبه برنامریزی شده دقیق و هماهگ و مهندسی شده با هر روش ممکن و غیر ممکن ادامه یابد و همه اسیرانتان را فراری و آزادشان کنید از شر صهیونیسهای سفاکان شکنجه گران بی رحمهای بی وجدانهای جانیان جنایتکاران صهیونیستی و این یک تکلف واجب دینی قرآنی انسانی اخلاقی اسلامی برادرانه برعهده همه مجاهدان جبهه های مقاومت اسلامی فلسطین می باشد .
والسلام وصلوت التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
آخرین اخبار