مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان:

قانون پایانه‌های فروشگاهی در سمنان ابزاری برای تحقق عدالت مالیاتی است

جواد انوری گفت: اجرای نظام پایانه‌های فروشگاهی در استان ابزاری برای تعیین مالیات منطبق با فعالیت‌های اقتصادی و تحقق عدالت مالیاتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جواد انوری مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در نشستی با موضوع اجرای نظام یکپارچه پایانه‌های فروشگاهی در استان سمنان گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی مصداق بارز عدالت مالیاتی است.

او بیان کرد: با اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی، علاوه بر تعیین نرخ مالیات براساس فعالیت‌های اقتصادی و استفاده از کالا و خدمات، یکی از ابزار‌های رسیدن به عدالت مالیاتی محقق می‌شود.

انوری با اشاره به اینکه نظام یکپارچه و فراگیر پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به عنوان ابزاری جهت شفاف‌سازی مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی تحولی عظیم در زمینه نظام مالیاتی و تحقق عدالت اجتماعی رقم می‌زند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تاکید کرد: فرهنگ سازی، تولید محتوا، و آموزش موثرین راه برای اثربخشی بیشتر این قانون است تا نصب و به‌کارگیری پایانه‌های فروشگاهی توسط مودیان نهادینه و زمینه توسعه و تحول نظام مالیاتی محقق شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد: عدالت مالیاتی به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی نظام مالیاتی است و تعیین نرخ مالیات برای فعالیت‌های اقتصادی و استفاده از کالا و خدمات، یکی از ابزار‌های رسیدن به عدالت مالیاتی است.

او با اشاره به روند ثبت نام هر چه زودتر مشمولان قانون پایانه‌های فروشگاهی، بر لزوم ثبت نام کلیه صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی به ترتیب تعیین شده تاکید کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به زمینه سازی در جهت توسعه و تحول نظام مالیاتی، گفت: کسب رضایتمندی مودیان مالیاتی از طریق برقراری عدالت مالیاتی، شناسایی درآمد‌های مشمول مالیات و کاهش فرار مالیاتی نیز همواره مدنظر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار