مدیرکل استاندارد استان ایلام خبر داد؛

صدور ۱۰۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام

همتی از صدور ۱۰۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در دولت دوازدهم خبر داد.

مهناز همتی مدیرکل استاندارد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، با بیان اینکه پروانه‌های صادره مربوط به واحد‌های تولیدی صنایع ساختمانی و معدنی، شیمیایی، غذایی، سلولزی و کشاورزی بوده است ،گفت: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد تولید کننده یا ارائه کننده محصول، خدمت با کیفیت، رعایت ضوابط و موازین، احترام به حقوق مصرف کنندگان و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد‌های ملی است.

همتی عنوان کرد: در طی این مدت، ۶ فقره پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی نیز برای کشاورزان استان صادر گردید.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به اینکه پروانه‌های استاندارد صادر شده ۳ سال اعتبار دارد تصریح کرد: زمانی که نزدیک است اعتبار پروانه به پایان برسد افراد باید درخواست تمدید پروانه بدهند و فرم‌های مخصوصی را تکمیل کنند.

او ادامه داد : صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحد‌های تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحد‌ها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیار‌های سازمان ملی استاندارد است.

همتی اضافه کرد : کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر به بازدید از خط تولید، مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده، همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت می‌پردازند.

او عنوان کرد :کارشناسان بطور تصادفی از کالا‌های تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استاندارد‌های ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

همتی در پایان یادآور شد: تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون علامت استاندارد یا با کیفیت پائین‌تر از استاندارد ممنوع است و در صورت تخلف، واحد‌های تولیدی متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.