ثبت بیشترین برداشت کلزای کشور در ایلام

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: بیشترین عملکرد واحد در سطح برای برداشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری طبق اعلام وزارت جهادکشاورزی تاکنون متعلق به استان ایلام بوده است.

حشمت عزیزان اظهار کرد: استان ایلام، بیشترین میزان برداشت دانه روغنی کلزا در سطح هر هکتار را در کشور طی سال زراعی جاری داشته است.

وی افزود: وزارت جهادکشاورزی در سال زراعی جاری، بر اساس اراضی زیرکشت این دانه روغنی برای استان ایلام ۱۸ هزار تن برداشت کلزا را پیش بینی کرده بود.

عزیزان یادآور شد: با وجود بروز خسارت ناشی از بارندگی‌ها به برخی مزارع شهرستان دهلران، تاکنون ۲۰ هزار و ۶۰۰ تن محصول از مزارع کلزای استان برداشت شده که این میزان بیش از رقم پیش بینی وزارت جهادکشاورزی بوده است.

وی تصریح کرد: برداشت دانه روغنی کلزا تقریبا در مناطق گرمسیری استان به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام ادامه داد: باتوجه به اینکه فرایند برداشت کلزا در سایر شهرستان‌های استان به تدریج آغاز می‌شود، پیش‌بینی‌ها از افزایش برداشت این محصول تا بیش از ۲۱ هزار تُن حکایت دارد.

به گفته وی تغذیه مناسب، مبارزه به موقع با آفات و انگل‌ها از جمله گیاه هرز و خسارت‌زای "گل جالیز" و سم و کودپاشی در زمان مناسب باعث شد تا استان ایلام بیشترین میزان عملکرد برداشت کلزا در سطح هر هکتار را داشته باشد.

به گفته عزیزان امسال یک شرکت تولید روغن، ۱۰۰ درصد کلزای استان ایلام را با نظارت کارشناسان جهادکشاورزی خریداری و بخش عمده‌ای از مطالبات کشاورزان را نیز پرداخت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.