یک واحد تخلیه کننده پسماندهای صنعتی در شرق اصفهان شناسایی شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان از شناسایی یک واحد متخلف تخلیه کننده پسماندهای صنعتی در طبیعت شرق اصفهان با اطلاع رسانی نیروهای مردمی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمود قهرمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان گفت: به دنبال چندین بار تخلیه غیر مجاز پسماند‌های صنعتی سه گروه از کارشناسان و مأموران محیط زیست محور‌های مختلف را مورد پایش شبانه قرار دادند.

وی افزود: در این پایش که جهت شناسایی واحد‌های صنعتی متخلف و همزمان با اطلاع رسانی نیرو‌های مردمی دوستدار محیط زیست به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در خصوص جابجایی پسماند از یک واحد صنعتی انجام شد، مأموران محیط زیست اقدام به کمین و پایش درمحل کردند که بعد از گذشت حدود دو ساعت با همکاری نیروی انتظامی موفق به شناسایی و توقف تانکر حامل مواد پسماند تصفیه خانه‌های صنعتی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه جابجایی هرگونه پسماند باید در سامانه جامع محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ثبت و بعد از تأیید شرایط زیست محیطی مبدأ و مقصد نسبت به جابجایی آن‌ها اقدام شود اما واحد متخلف خلاف مقررات و ضوابط زیست محیطی اقدام کرده بوددبه همین دلیل این خودرو به محل پارکینگ هدایت شد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: در ادامه با بررسی بیشتر نوع پسماند که مربوط به لجن‌های تصفیه خانه صنعتی واحد رنگرزی پارچه بود مشخص شد، از همین رو دادخواستی جهت پیگیری قضائی به مقام قضائی تهیه همچنین واحد متخلف به پاکسازی محل و تحویل پسماند جمع آوری شده به مراکز مجاز امحا پسماند ملزم شد.


بر اساس قانون حفاظت از خاک مصوب مجلس شورای اسلامی متخلفان علاوه بر جنبه عمومی جرم ملزم به پاکسازی محل و جبران ضرر زیان وارده به محیط زیست هستند که این خسارت بسته به نوع پسماند، مساحت خاک درگیر و عمق نفوذ به خاک و چندین فاکتور دیگر محاسبه می‌شود و در موارد مشابه این تخلف تا ۶۵۰ میلیون تومان نیز برآورد شده است.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.