مراسم ترحیم آیت‌الله حکیم در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم ترحیم آیت‌الله سیدمحمدسعید حکیم، از مراجع تقلید در نجف اشرف در حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مراسم ترحیم آیت‌الله سیدمحمدسعید حکیم که در صحن غدیر و با حضور مدیر عالی حرم مطهر رضوی و جمعی از علما و روحانیون برگزار شد، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره این مرجع عالیقدر جهان تشیع، آیت الله حکیم را از شخصیت‌های برجسته عرصه فقه و اجتهاد معرفی کرد که زندگی خود را زاهدانه وقف مبارزه علیه ستم و تحکیم اصول برادری، محبت و مدارا میان همه طیف‌های ملت عراق کرد.

آیت الله محسن حیدری آل کثیر نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله حکیم از جمله افرادی بود که در برابر بی‌عدالتی و استبداد ایستادگی کرد و عمر خود را در خدمت به امت اسلامی و حمایت از ملت‌های مسلمان صرف کرد.

در این مراسم که جمعی از علما و اساتید حوزه‌های علمیه نجف اشرف و مشهد مقدس حضور داشتند، با قرائت قرآن، مرثیه سرایی توسط مداحان اهل بیت (ع) نام و یاد این عالم ربانی گرامی داشته شد.

آیت الله سیدمحمدسعید حکیم از مراجع بزرگ نجف اشرف عصر روز دوازدهم شهریورماه جاری بر اثر ایست قلبی درگذشت. وی نوه مرجع بزرگ سیدمحسن حکیم و خواهرزاده شهید محمدباقر حکیم بود.

پیکر این عالم ربانی در مقبره آیت‌الله سیدمحسن حکیم، نزدیک حرم مطهر علوی در نجف اشرف به خاک سپرده شد.

در پی درگذشت آیت الله حکیم، مقام معظم رهبری، رییس جمهوری، مراجع تقلید و برخی دیگر از مقامات کشور پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای صادر کردند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار