معرفی کتاب؛

پنجاه خاطره از نگهداری اسیران عراقی در ایران را در «نگاهبان» بخوانید

کتاب «نگاهبان» در انتشارات سوره مهر منتشر شد.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،کتاب «نگاهبان»، پنجاه خاطره از نیرو‌های نگهدارنده اسیران عراقی در ایران به قلم نسرین ساداتیان و با همکاری اصغر عزیزی در انتشارات سوره  مهر منتشر شد.

این کتاب، خاطراتی از اردوگاه‌های اسرای عراقی را در ایران توصیف می‌کند که نگهبانان و فرماندهان، روایتگر وقایع این اردوگاه‌ها هستند.


بیشتربخوانید


اصغر عزیزی، عضو کمیسیون نگهداری از اسیران عراقی، واسطه آشنایی و گردآوری اطلاعات و مصاحبه نویسنده با نیرو‌های نگهدارنده اسرای عراقی در دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری می‌شود و اسرا ساعت‌های زیادی خاطراتشان را بیان می‌کنند و نویسنده تمام روایت‌ها را ضبط می‌کند و گاهی پرسش‌هایی مطرح می‌کند که راوی با کمک عزیزی جواب می‌دهد.

پس از گذشت روز‌ها و هفته‌ها، گفت وگو‌ها گرم‌تر از روز‌های قبل ادامه پیدا می‌کنند، هرچند گذشت زمان، جزئیات را از یاد راوی می‌برد اما کتاب به خوبی نشان می‌دهد در اردوگاه‌های اسیران عراقی در ایران چه گذشته است و مسئولان این اردوگاه‌ها چه رفتاری با اسیران عراقی داشته اند.

نویسنده بعد از یک سال گفت وگو با نیرو‌های نگهدارنده اسیران عراقی خاطرات کوتاه آن‌ها را می‌نویسد و با مشورت عزیزی برای چاپ آماده می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: معرفی کتاب ، سوره مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار