آماده سازی برای گام دوم و سوم انقلاب

امام جمعه اراک گفت: باید خودمان را برای گام دوم و سوم انقلاب آماده کنیم و در این مسیر گام‌های بلند برداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت‌الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک در  خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی و دفاع مقدس گفت: این مراسم و گرامیداشت یاد شهدا را باید جشن گرفته و گرامی داشت.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: باید خودمان را برای گام دوم و سوم انقلاب آماده کنیم و در این مسیر گام‌های بلند برداریم، زیرا ملت امیدوار و متوکل با مردان با اراده و با همت‌های بلند در تاریخ ماندگار میماند.

او تاکید کرد: کشور ایران در طول تاریخ کشور از هزار سال گذشته و حتی از صدر اسلام چنین قدرتی را که امروز در جمهوری اسلامی به دست آورده هرگز نداشته‌ است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک افزود: نباید از بهای خون شهدا و خدمات آنان به کشور به سادگی گذر کرد و آن را ارزان فروخت بلکه باید قدردان تمام این زحمات و خدمات باشیم.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به سفر رئیس جمهور به تاجیکستان و شرکت در نشست سازمان همکاری های شانگهای تصریح کرد: ۱۳ کشور در این پیمان حضور دارند و حضور ما نیز خوب است، در عین حال که باید در پیمان‌های منطقه‌ای عضو باشیم، باید قرارداد‌ها نیز حکیمانه باشد، زیرا همه به دنبال منافع خود هستند لذا ما نیز باید منافع و مصالح و عظمت و عزت خود را مورد توجه داشته باشیم.

او با تاکید بر اتکا به خود افزود: تکیه به دیگران هرگز برای هیج ملتی عزت آفرینی نمی‌کند بلکه باید بر ظرفیت‌های موجود در داخل کشور و حتی استان ها تکیه و توجه داشته باشیم، چرا که ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف در کشور وجود دارد که نباید نادیده گرفته شوند.

آیت‌الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک در پایان اضافه کرد: شرایط کرونایی نسبت به هفته گذشته بهبود پیدا کرده، اما باید پروتکل‌ها همچنان رعایت شود تا واکسیناسیون به سرعت صورت گیرد و بتوان هرچه زودتر این ویروس را پشت سر گذاشت.

جمهوری اسلامی ایران تا کنون به عنوان عضو ناظر در سازمان همکاری شانگهای حضور داشت و از امروز(جمعه)و در بیست ویکمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به عضویت کامل این سازمان درآمد.

سازمان همکاری‌ شانگهای با هدف مبارزه با تهدیدهای امنیتی جدید و با گردهمایی سران کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان در سال ۱۹۹۶ در شهر شانگهای تحت عنوان گروه «شانگهای ۵» پا به عرصه ظهور گذاشت.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.