خلیفه حفتر: مخالف برگزاری انتخابات لیبی نیستیم

فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی، تاکید کرد مخالف برگزاری انتخابات در این کشور نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، خلیفه حفتر، فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی از افسران و سربازان ارتش ملی لیبی خواست برای انتخاب نمایندگان خودشان در انتخابات که قرار است دسامبر آینده برگزار شود، شرکت کنند.

وی گفت: لیبی در مرحله صلح قرار دارد و نیرو‌های ما هرگز فرآیند صلح را رد نکرده اند. ما از برگزاری انتخابات استقبال می‌کنیم. به هر کسی که شایسته می‌دانید، رای بدهید. به عنوان یک سرباز وظیفه دارید که چیزی جز حقیقت نگویید و از هیچ کسی نترسید.

خلیفه حفتر افزود: نخستین بار افسران و سربازان نیرو‌های مسلح، در انتخابات شرکت می‌کنند.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی قرار است ۲۴ دسامبر (سوم دی ۱۴۰۰) برگزار شود.

لیبی پس از سقوط «معمر قذافی» دیکتاتور این کشور در سال ۲۰۱۱ به دلیل اختلاف جناح‌های مختلف با جنگ داخلی روبرو شد؛ دولت وفاق ملی لیبی مورد حمایت کشورهایی، چون قطر، ترکیه، برخی کشور‌های اروپایی، سازمان ملل و کشور‌هایی مانند مصر، روسیه، عربستان و امارات از ارتش خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته مستقر در بنغازی و طبرق حمایت کردند.

روند پایان دادن به اختلاف‌های داخلی که ریشه در حضور نیرو‌های خارجی در لیبی دارد، با اعلام آمریکا مبنی بر مذاکره با برخی از احزاب مهم این کشور در خصوص خروج نیرو‌های خارجی و نیابتی از لیبی، پیش از انتخابات برنامه‌ریزی شده برای پایان دسامبر ۲۰۲۱ وارد مرحله جدیدی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
همین خلیفه ها کمر اسلام را شکستند.اگر مردم بجای خلیفه به امام پناه برده بودن وارد همان سرزمین موعودی میشدیم که بنی اسرائیل از ترس جانشان واردش نشدن
آخرین اخبار