تیغ کرونا بر تار و پود فرش دستباف / رونق صادرات توجه مسئولین را می طلبد

شیوع کرونا ضربه مهلکی بر پیکره فرش دستباف خراسان جنوبی وارد کرده به طوری که صادرات پایین آن به بی سابقه‌ترین حالت خود در ۵۰ سال اخیر رسیده است.

کامیابی رئیس اتحادیه فرش دستبافت خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: شیوع کرونا، تحریم‌ها و کم توجهی به بازاریابی برای افزایش صادرات فرش سبب شده است تا صادرات فرش دستباف  استان به شدت پایین بیاید.

او افزود: از زمان شیوع کرونا در کشور به طور تقریبی سالانه حدود ۷۰ میلیون دلار از صادرات فرش درآمد داشته ایم که این رقم در سال‌های قبل از شیوع کرونا به حدود ۲ میلیارد دلار در سال می‌رسید.

کامیابی ادامه داد: میزان کم صادرات و رکود بازار فرش در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده و در بدترین حالت ممکن به سر می برد.

رئیس اتحادیه فرش دستباف  خراسان جنوبی تصریح کرد: در این مدت که تحریم‌ها و کرونا مشکلات زیادی را پیش روی بافندگان و تاجران فرش گذاشته است، از مرکز ملی فرش ایران انتظار می‌رود تا با ایجاد راهکارهای مناسب، رصد بازار و پیشنهاد روش‌های جدید به رونق بازار فروش فرش دستبافت کمک کند.

او در ادامه بیان کرد: فروش فرش دستباف  در بازار‌های خارجی به صورت امانی است؛ یعنی فرش فروخته می‌شود و هزینه آن بعد از چندماه پرداخت می‌شود که این خود یکی از مشکلات بافندگان و تاجران است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.