هوش مصنوعی کیفیت فیلم ها را براساس موسیقی متن تعیین می کند

گروهی از محققان آمریکایی یک سیستم هوش مصنوعی ایجاد کرده اند که می‌تواند کیفیت فیلم را بر اساس موسیقی متن همراه آن تعیین کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العين الإخبارية؛ موسیقی متن به عنوان یک عنصر اساسی در صنعت فیلم در نظر گرفته می‌شود، زیرا به بیننده کمک می‌کند تا فیلم را درک کند و متناسب با روند رویداد‌ها و به طور کلی ماهیت کار، از آن لذت ببرد. گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی توانستند با استفاده از هوش مصنوعی فیلم‌ها را بر اساس ژانر‌های مختلف طبقه بندی کنند.

بررسی ژانر فیلم‌ها با هوش مصنوعی

در چارچوب یک مطالعه، محققان ۱۱۰ مورد از مشهورترین فیلم‌های تولید شده در بازه زمانی بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ را بررسی کردند و آن‌ها را در دسته‌های مختلف مانند علمی تخیلی، ترسناک، درام و کمدی دسته بندی کردند. البته یک فیلم می‌توانست همزمان در بیش از یک دسته حضور داشته باشد.

طبقه بندی فیلم‌ها با هوش مصنوعی

محققان از سیستم هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل موسیقی متن هر یک از این فیلم‌ها و شناسایی عناصر مختلف آن مانند ملودی، ریتم و سایر جنبه‌های موسیقی استفاده کردند. در طول آزمایش، سیستم هوش مصنوعی توانست ویژگی‌های موسیقیایی هر دسته از فیلم‌ها را شناسایی کند، بنابراین می‌توان با گوش دادن به موسیقی متن همراه، کیفیت فیلم را تشخیص داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار