کلاس اولی‌های بوشهر سال تحصیلی را شروع کردند/ سلامت دانش آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش

سال تحصیلی برای ۲۶ هزار دانش‌آموز کلاس اولی استان بوشهر در نخستین روز مهر آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ۲۶ هزار دانش‌آموز کلاس اولی استان بوشهر امروز در نخستین روز مهر مانند دیگر نقاط کشور سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در مراسمی که به این مناسبت در دبستان پسرانه ناخدا عباس بوشهر برگزار شد، گفت: سلامت دانش‌آموزان اولویت اصلی آموزش و پرورش است و همه تلاش خود را برای تامین سلامت آنان به کار می‌گیریم.

علیمراد کرمی افزود: رویکرد اصلی آموزش در سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ حضوری است، اما به شیوه‌ای که به اداره‌های کل آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

او ادامه داد: براین اساس چهار گروه دانش آموز خواهیم داشت گروه اول شامل مدارسی می‌شود که جمعیت آن‌ها زیر ۵۰ نفر، و تراکم دانش آموز در کلاس ۱۵ نفر است که بیشتر مدرسه‌های روستایی و عشایری را در برمی‌گیرد و از اول مهر کلاس‌های آن‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: گروه دوم مدرسه‌هایی است که جمعیت آن‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و تراکم دانش آموز در کلاس ۳۰ نفر به پایین است که هر کلاس به ۲ دسته تقسیم می‌شود و هر گروه سه روز در هفته به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

کرمی بیان کرد: گروه سوم مدرسه‌هایی است که زیر ۳۰۰ نفر دانش آموز دارند و این مدرسه‌ها به صورت مجازی و در شبکه شاد فعالیت می‌کنند و به تدریج با تصمیم شورای مدرسه از نیمه دوم مهر کلاس‌ها به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: گروه چهارم شامل مدرسه‌هایی می‌شود که بیش از ۳۰۰ نفر دانش آموز دارند که این مدارس آموزش‌ها را از مهر به صورت مجازی آغاز می‌کنند و در ادامه از نیمه دوم آبان کلاس‌ها دست‌کم ۲ روز در هفته به صورت حضوری برگزار می‌شود.

استان بوشهر امسال ۲۴۴ هزار دانش آموز دارد که در ۱۰ هزار کلاس درس و ۲ هزار مدرسه درس خواهند خواند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.