آنچه در نمایشگاه مد و لباس عاشورایی دیده شد؛

از استقبال کم تولید کنندگان تا طرحهایی با المان های عاشورایی

نمایشگاه مد و لباس عاشورایی از ۳۱ شهریور تا سوم مهر ماه سال جاری در فرهنگستان هنر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از ۳۱ شهریور تا سوم مهرماه سال جاری نمایشگاه مد و لباس عاشورایی در فرهنگستان هنر برگزار شد.

از استقبال کم تولید کنندگان تا طراحی هایی با المان های عاشورایی

در این نمایشگاه مریم پور شهابی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره این رویداد فرهنگی گفت: همانطور که ملاحظه می‌فرمایید اینجا محل برگزاری نمایشگاه مد و لباس عاشورایی کشور است که به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برپا شده است. هدف از برگزاری این نمایشگاه تعظیم شعائر دینی و نمایش فرهنگ عاشورا در قالب لباس عاشورایی به مردم عزیز کشورمان است. این نمایشگاه ششمین نمایشگاهی هست که برپا شده است.

از استقبال کم تولید کنندگان تا طراحی هایی با المان های عاشورایی

وی ادامه داد: ما فراخوانی در کل کشور در زمینه حضور در نمایشگاه مد و لباس عاشورایی منتشرکردیم. استقبال خیلی خوبی از سوی طراحان شد. آثاری که به نمایشگاه ارائه دادند در شان فرهنگ و هویت ایرانی است. ما از طریق این نمایشگاه پوشش ایرانی اسلامی را به مردم عزیز کشورمان معرفی کردیم. این نقش‌ها المان‌های عاشورایی است که در لباس‌ها پیاده سازی شده است.

از استقبال کم تولید کنندگان تا طراحی هایی با المان های عاشورایی

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به نحوه خرید از آثار عرضه شده در نمایشگاه مد و لباس عاشورایی بیان کرد: لباس‌های عرضه شده در نمایشگاه مد و لباس عاشورایی کشور از جمله لباس‌هایی هستند که برای آن ایده پردازی شده است. نشستی با تولیدکنندگان در مرداد ماه برگزار کردیم. از آن‌ها خواستیم این‌ها را نگاه کنند. تولیدکنندگان از نمایشگاه مد و لباس عاشورایی استقبال خوبی نکردند. امسال به دلیل بیماری کرونا زیاد تبلیغات نکردیم در سال‌های آتی می‌توانیم نمایشگاه را گسترش بدهیم و به مردم عزیز معرفی کنیم.

از استقبال کم تولید کنندگان تا طراحی هایی با المان های عاشورایی

پورشهابی ادامه داد: فعلا تولید کنندگانی که از نمایشگاه مد و لباس عاشورایی بازدید کردند با کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در زمینه تولید این آثار هیچ قرار دادی نبستند و تنها تعدادی از آن‌ها از نمایشگاه بازدید کردند.
از استقبال کم تولید کنندگان تا طراحی هایی با المان های عاشورایی

همچنین الهام دادگر، طراح لباس در این زمینه نقد‌هایی داشت و بیان کرد: تعدادی از افرادی که لباس هایشان را به کارگروه مد و لباس عاشورایی ارسال کردند قبلا از خیاطان کشور بودند که عده‌ای تولید آن‌ها را پسندیده بودند و اثرشان را برای شرکت در این نمایشگاه ارسال کردند و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. آنها اسمشان را طراح لباس گذاشتند. مطالب زیادی است که باید برای طراح لباس شدن فرابگیرند اما این افراد از هیچ یک از این مسائل بهره نبرده بودند.

وی اظهارکرد : افراد المان‌ها را مستقیم در لباس‌های عرضه شده در نمایشگاه مد و لباس عاشورایی استفاده کرده بودند در صورتی که باید به گونه‌ای پنهان این المان‌ها در لباس به کارمی رفت. این لباس‌ها را نمی‌توان در جامعه پوشید. در نمایشگاه چند مورد داشتیم که می‌تواند به تولید انبوه برسد.

وی افزود: در برخی لباس‌ها اسامی متبرکه ائمه اطهار آمده است که درست نیست. یک تولید کننده برای اینکه به فروش برسد نمی‌تواند این المان‌ها را در لباسی که عرضه می‌کند به کار ببرد از این رو باید طراح لباس به نوع پارچه‌ای که به کار می‌برد و نوع ایده پردازی هایشان توجه کند. در بین کار‌ها برخی لباس‌ها کاملا چروک بود که جنس نامرغوب پارچه را نشان می‌دهد. طراحی لباس بدین معنا نیست که یک شکل عجیب و غریب را برای لباس طراحی کنند باید به شکل بسیار ظریف و متین استفاده کنیم مگر اینکه لباس‌هایی باشد که در نمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.

از استقبال کم تولید کنندگان تا طراحی هایی با المان های عاشورایی

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.