کوخه زنده‌گیری پرندگان شکاری در دیر نابود شد

محیط‌بانان دیری یک باب کوخه و تجهیزات دام زنده‌گیری پرندگان شکاری را در این شهرستان تخریب کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا حجازی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان همراه با ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت در حوزه استحفاظی، با یک کوخه‌نشین رو به رو شدند که پس از دیدن ماموران فرار کرد.

او افزود: ماموران از کوخه این شکارچی دو بُهله دلیجه، دو فرد یاکریم و همچنین دو رشته تور و طناب صید کشف و کوخه‌اش را نابود کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیر ادامه داد: زنده‌گیری پرندگان شکاری از جمله تخلفات زیست محیطی به شمار می‌رود که مجازاتی سنگین دارد، اما با توجه به تمایل ساکنان کشور‌های حاشیه خلیج فارس به نگهداری و خرید و فروش پرندگان شکاری، هر ساله جمعیتی از این گونه مهم که نقش بسزایی در راس هرم غذایی در زیستگاه‌های طبیعی دارند، به دست سودجویان از چرخه طبیعی حذف می‌شوند.


بیشتر بخوانید


حجازی تاکید کرد: در این فصل با جدیت تمام با کوخه و هرگونه اقدام به صید و خرید و فروش و نگهداری پرندگان شکاری برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اشنا
۲۱:۵۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
اقای حجازی یه گشتی به سواحل روستاهای دیر بزنید بعضی از شکار چی ها سالیان سال با کوخت بحری و با تله حبره می گیرند و خاضر نیستند دست از این کار وردارند با اینها جدی برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
اشنا
۲۱:۴۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
چه فایده دوباره میان از نو میان میسازن بهترین راه اینه که مرتب مامور این مناطق رو زیر نظر داشته باشه