برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در ۲۵ بقعه شهرستان اصفهان

مراسم عزاداری اربعین حسینی در ۲۵ بقعه شهرستان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام روح الله بیدرام اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان اصفهان با بیان اینکه این مراسم‌ عزاداری اربعین حسینی در ۲۵ بقعه شهرستان اصفهان با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: سخنرانی پیرامون اهداف نهضت امام حسین (ع)، لزوم تبیین و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب، عزاداری، مداحی و پاسخگویی به سؤالات مردم از جمله برنامه‌های روز اربعین در بقاع متبرکه است.

وی افزود: بقاع متبرکه حرم حضرت زینب (س)، ابوالعباس (ع) خوراسگان، مقبره علامه مجلسی، امامزاده شاه میر حمزه، امامزاده جعفر (ع)، اسحاق (ع) خوراسگان، اسماعیل (ع) و شاهزاده حسن (ع) کیجعلی، باقر (ع) خیادان میزبان مراسم عزاداری اربعین حسینی هستند.

وی همچنین به توزیع ۲۰ هزار پرس غذای گرم برای اربعین حسینی در اصفهان اشاره کرد و گفت: این میزان غذا از طرف حرم‌های مطهر شهرستان تهیه و در بین زائران و عزاداران توزیع خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان اصفهان با اشاره به اعزام ۱۵۰ مبلع بومی در موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان اصفهان افزود: این مبلغان پاسخگوی مسائل شرعی زائران و عزداران در این اماکن هستند.

حجت الاسلام بیدرام همچنین به اعزام ۲۳موکب حرم حضرت زینب (س) به عراق اشاره کرد و گفت: این موکب‌ها روزانه به ۱۰ هزار زائر خدمت رسانی می‌کنند.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.