هیل: دولت ترامپ قصد ترور یا ربودن آسانژ را داشت

یک پایگاه آمریکایی در گزارشی از قصد دولت پیشین این کشور برای ربودن یا ترور موسس وب‌سایت افشاگرانه ویکی‌لیکس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبگاه هیل در گزارشی از قصد دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای ترور یا ربودن «جولیان آسانژ» موسس وب‌سایت افشاگرانه ویکی‌لیکس خبر داد.

هیل نوشت: «در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) دولت ترامپ و سیا قصد ربودن و حتی ترور جولیان آسانژ را داشتند و دلیل آن را نیز احتمال برنامه‌ریزی او برای فرار عنوان کرده بودند.»

همچنین یاهونیوز با استناد به مکالمه‌ای میان ۳۰ عضو سابق اطلاعاتی و امنیتی آمریکا اعلام کرد که «طرح و گزینه ترور آسانژ نیز بررسی و ارائه شد.»

یک مقام ارشد به این پایگاه خبری گفت: «مذاکرات در آن زمان در سطح بسیار بالایی انجام شد.»

همچنین این مقام‌ها اعلام کردند که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه وقت آمریکا به طور قطعی درخواست انتقام از آسانژ را به دلیل اطلاعاتی داشت که در وب‌سایت او افشا شده بود.

درحال حاضر جولیان آسانژ از سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) در زندانی در لندن به سر می‌برد. او در سال ۲۰۱۲ به سفارت «اکوادور» پناه برده بود و در آن زمان به خاطر آنکه اسناد محرمانه دولت آمریکا را در وب‌سایت خود منتشر کرده بود، حاضر به ترک سفارت اکوادور نبود.

مقامات لندن به مدت سه سال ٢٤ ساعته مقابل سفارت اکوادور نگهبان گذاشته بودند تا در صورتی که آسانژ خارج شود، او را دستگیر کنند. اما سرانجام دولت اکوادور پناهندگی سیاسی او را لغو کرد و از پلیس انگلیس خواست تا به داخل سفارت رفته و آسانژ را بازداشت کنند.

اما آذرماه سال گذشته منابع خبری اعلام کردند که «ملکه الیزابت» و «بوریس جانسون» نخست‌ وزیر انگلیس خواستار عفو جولیان آسانژ شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار