رئیس پلیس راهور استان یزد خبر داد؛

توقیف خودرو‌های پر خطر در یزد

سرهنگ زارع گفت: خودروی رانندگان خاطی و حادثه‌ساز از یک هفته تا سه ماه توقیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سرهنگ زارع رئیس پلیس راهور استان یزد  از توقیف سه ماهه خودرو برای رانندگان پر خطر خبر داد و گفت:صدای جیغ ترمز و برخورد سنگین خودرویی با تیر چراغ برق ناگهان توجه عده‌ی زیادی را به سوی خود جلب کرد و با جمع شدن مردم محلی هم‌همه و بازار صحبت و درد و دل اهالی از نوع رانندگی خودروی تصادف کرده داغ شد.

او افزود: فرد حادثه دیده که جوانی ۳۰ ساله بود و پیش از این هم با حرکات موزون و نامتعارف آرامش را از اهالی منطقه سلب کرده بود، این بار نتوانست مهارت خود را در کنترل خودرو نشان دهد و در برخورد با تیر چراغ برق آنچه نباید می‌شد، اتفاق افتاد.

 سرهنگ زارع ادامه داد: امروزه کم از این دست حوادث در سطح شهر نمی‌بینیم، حوادثی که رانندگان خاطی و حادثه‌ساز هر کدام با یک حرکت نامتعارف که توجیه اخلاقی و اجتماعی ندارد، تنها سعی در جلب توجه لحظه‌ای دارند، اما به چه ارزشی هیچ کس نمی‌داند.

رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: برخی رانندگان البته درصد کمی از آن‌ها با نوع رانندگی خود در معابر سطح شهر به نوعی امنیت سایر شهروندان را با رانندگی خود به خطر می‌اندازند.

او ادامه داد: هنجارشکنی این رانندگان علاوه بر اخلال در نظم ترافیکی منجر به خسارات مالی و جانی سینگین می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان یزد بیان کرد: تعداد زیادی از شهروندان طی تماس‌های تلفنی و مکاتبات متعداد خواستار برخورد جدی و قاطع پلیس راهنمایی و رانندگبگی با این نوع رانندگان شدند.

او برخورد قاطع با رانندگان حادثه‌خیز و پرخطر را وظیفه پلیس راهور دانست و گفت: احصا مصادیق رانندگی پُر خطر از طریق پالایش اطلاعات مربوط به علت اصلی تصادفات برگرفته از مستندات قانونی و نشست‌های تخصصی با کارشناسان حوزه ترافیک و هم‌اندیشی با حوزه قضایی صورت گرفته است.

زارع افزود: مجوز لازم برای توقیف خودرو رانندگان پُر خطر از یک هفته تا سه ماه بر حسب نوع مورد اخذ شده است.

او با اشاره به رانندگی با سرعت‌های بالا و غیرمجاز، حرکات مارپیچ، لایی‌کشی، حرکات غیرمجاز مانند دورزدن درجا، سبقت‌های متوالی غیرمجاز و عبور از محل ممنوع از جمله حرکات رانندگان پُرخطر بیان کرد: اطلاع رسانی به رانندگانی با خودرو‌های مخاطره‌آمیز و تخلفات حادثه‌ساز ابتدا با ارسال پیامک هشدار و با ارسال پیش از یک پیامک به رانندگان با اخذ مجوز قضایی لازم توقیف خودرو صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۰۵:۵۴ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
خداوند بهتون خیر بده یک کار مفید برای جامعه همینه
طرف با فردی تصادف میکنه ، مقصر هم هستش بعد میاد از ماشینش بیرون هنوز می خواد طرف مقابل را مورد ضرب و شتم قرار بده