محفل ادبی «یک خاکریز احساس» همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد

به همت محفل ادبی «رواق ادب» اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی محفل ادبی «یک خاکریز احساس» با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، شاعران استانی و خانواده معظم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، همزمان با هفته دفاع مقدس محفل ادبی «یک خاکریز احساس» به همت محفل ادبی «رواق ادب» اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حسن مبارز شاعر اهل افغانستان؛ لیلا طبسی، شاعر حوزه کودک از سبزوار؛ فروغ رضایی مقدم، مبلغ مدرسه علمیه نرجس و دفتر تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد؛ زینب حسامی، دبیر انجمن ادبی «آهوی دل» و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: این برنامه با نام یک خاکریز احساس برگزار می‌شود چرا که نماد احساس موجود جبهه، مقاومت، جنگ و جهاد است. به نظر بنده در جبهه خاکریز‌های متفاوتی وجود داشت که یکی از آن‌ها خاکریز احساس است برای تحریک عواطف و احساسات و اینکه توجهات را به این امر مقدس جلب کند.

او افزود: در کنار حضور رزمندگان در دوران دفاع مقدس، یکی از مهمترین مولفه‌های آن دوران با توجه به تاکید امام راحل (ع) پشتیبانی از جنگ توسط مردم ایران در راستای کمک به رزمندگان جبهه بوده است. پشتیبانی که علاوه بر ارسال کمک‌های مادی از احساسات و عواطف پاک مردم سرچشمه می‌گیرد و بخشی از این اتفاق مرهون احساسات و عواطفی بود که ایجاد می‌شد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: در روایتی پیامبر (ص) می‌فرمایند که «مومن با زبان و شمشیر خود جهاد می‌کند، به خداوندی که جانم در دست اوست شاعر با شعرش تیری به سمت دشمن پرتاب می‌کند»، شمشیر جهاد واقعی مسلمان و زبان او به مثابه همان خاکریز احساس و به دور از غوغای جنگ است. به عبارتی تکلیف شاعران در این حدیث به خوبی مشخص شده است، شاعر مانند یک مجاهد و یک سردار در جبهه جنگ با قلم خود به جنگ دشمنان می‌رود.

سبزیان بیان کرد: شاعران نقش تأثیرگذاری در زنده نگه داشتن و ترغیب به شرکت در حماسه‌های این مرز و بوم دارند، همانطور که در دوران هشت سال دفاع مقدس مداحانی، چون صادق آهنگران این وظیفه را به نحو احسن انجام دادند. مداحان و شاعرانی که با سرودن شعر برای تربیت حماسی جامعه تلاش‌های وافری کردند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.