انتخاب حجت‌الاسلام آقامیری برای عضویت شورای فنی شهرداری تهران

اعضای شورای ششم شهر تهران با اکثریت آرا، حجت‌الاسلام آقامیری را به عنوان شورای فنی شهرداری تهران انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر امانی عضو شورای ششم شهر تهران  در چهاردهمین جلسه علنی شورا در تذکری گفت: در دستور جلسات قبلی، هیات رئیسه اعلام کرده بود که دوستان شهرداری با ارائه طرح اصلاحی این دستور جلسه را خارج کردند. من فکر می‌کنم  برای اینکه این دستور جلسه خارج بشود، نیاز به رای‌گیری است.

در ادامه ی جلسه، سروری نایب رئیس شورای شهر تهران خطاب به تذکر امانی گفت: مسئله‌ای نیست و می‌توان در این زمینه رای‌گیری کرد.

وی ادامه داد: به منظور رعایت رعایت آئین‌نامه، برای خروج این دستور رای‌گیری صورت می‌گیرد و در هفته آینده با رفع نقاط ضعف این آئین‌نامه را آماده می‌کنیم.

سروری با بیان اینکه قرار بود کمیسیون شهرسازی روی این موضوع کار کند و آقای عباسی هم به دلیل موکب‌داری به کربلا عزیمت کرده اند، ادامه داد: آقای چمران  تلاش کردند که این موضوع به این جلسه برسد اما آمادگی لازم صورت نگرفت و بعضی از اعضاء هم با وجود مطالعات لازم بیان کردند که این طرح نیاز به چکش‌کاری بیشتری دارد که یک اتفاق معمول است.

وی ادامه داد: ما نظر نمایندگان را هم می‌ پرسیم تا ببینیم چه کسانی موافق خروج این طرح از جلسه هستند.

لازم به ذکر است که این طرح با اکثریت آرا از دستور جلسه خارج شد.

در ادامه ی جلسه، تشکری هاشمی عضو شورای ششم شهر تهران در گزارشی درباره رسیدگی به مسائل معاونت فنی شهرداری تهران گفت: وظایفی برای شورای عالی فنی شهرداری تهران مصوب شده است؛ به عنوان مثال، مصوبه یکصد و پنجم جلسه شورای دوم این وظایف مصوب شده و در جلسات بعدی هم اصلاحیه‌ای برای دوره پنجم در خصوص اعضای فنی شورای شهردای تهران تعیین کرده است.

وی ادامه داد: اعضای این شورا پنج نفر هستند که معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، یک نفر از اعضای شورای شهر و سه نفر خبره با تخصص لازم پیش‌بینی شده‌اند. از آنجایی که یک نفر از اعضاء باید مرتبط با این کمیسیون انتخاب می‌شدند؛ بنابراین کمیسیون آقامیری را پیشنهاد کردند.

چمران درباره انتخاب مهندس آقامیری گفت: ایشان که فوق‌لیسانس عمران در رشته زلزله هستند و ان‌شاءالله به زودی مدرک دکتری‌شان را هم  دریافت می‌کنند. از طرفی ایشان ملبس به لباس روحانی هستند و ممکن است عده‌ای تعجب کنند که چرا آقای آقامیری را برای کمیسیون تخصصی انتخاب کرده‌ایم. باید درنظر گرفت که ایشان در این زمینه متخصص  هستند و تجربه کار اجرایی هم دارند.

سروری درباره انتخاب آقامیری خاطر نشان کرد: این از نقطه قوت شورای ششم است که از یک روحانی برای زمینه‌های فنی و تخصصی استفاده می‌کند.

در ادامه ی جلسه ناصر امانی در پیشنهاداتی گفت: از شهردار تهران خواهش می‌کنم اطلاعات و سوابق کسانی که انتخاب می‌شوند، در اختیار اعضای شورا قرار دهد تا اگر اعضا نظر خود را اعلام کنند و شهردار هم بتواند از این نظرات استفاده کند.

چمران رئیس شورای ششم شهر تهران هم گفت: قرارمان این است که یک جلسه با شهردار جلسه هم‌اندیشی داشته باشیم، روز‌ برگزاری این جلسه را هم  انتخاب می‌کنیم. 

لازم به ذکر است که حجت‌الاسلام و المسلمین آقامیری با ۱۴ رای به عنوان عضو شورای فنی شهرداری تهران، اکثریت آراء را کسب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار