آغاز مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد

مراسم تودیع و معارفه اولین استاندار دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور احمد وحیدی وزیر کشور آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مراسم تودیع و معارفه اولین استاندار دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان ارشد کشوری و استانی آغاز شد.

عصر امروز مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، جمعی از مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.


در این آئین، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، ائمه جمعه استان، مدیران شورای اداری، شورای تأمین و فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و جمع زیادی از چهره‌های سیاسی و اجتماعی استان حضور دارند.
 
همچنین مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و سید ناصر حسینی پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت حضور دارند.
 
احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه دفاع مقدس سبب تحکیم و ثبات نظام مقدس جمهوری اسلامی شد، گفت: کار با آیت الله رئیسی حلاوت دارد زیرا ایشان فردی متعهد و دین دار است.
 
جمالی به برگزاری انتخابات و امکان ایجاد حاشیه برای تعدادی از شهرستان های استان اشاره داشت و افزود: وفاق و همدلی خداگونه در بین نیروهای حاکمیتی استان و نماینده ولی فقیه در استان سبب کمترین حاشیه و مشکل شد به گونه ای که بهترین انتخابات را این انتخابات اعلام کردند.
 
او به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی، در استان اشاره کرد و گفت: با مدیریت صحیح و اصولی انتخابات در سراسر استان با نظم و انضباط برگزار شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: حسین کلانتری انسان مومن و دین دار بود و تلاش زیادی در مقابله با کرونا و زلزله سی سخت داشت.
 
امام جمعه یاسوج افزود: برای سید علی احمد زاده استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد نیز آرزوی موفقیت داریم و همه باید از او حمایت کنیم؛ قطعاً ایشان هم شناخت خوبی از استان دارد. استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های خوبی دارد و باید این ظرفیت‌ها به نفع مردم شکوفا شود.
 
او گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد پایبندی خودشان را همواره به نظام اسلامی نشان داده‌اند و در مقابل نظام سلطه ایستادند و همواره در مقابل استکبار ایستادگی کردند.
 
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: کشوری که قبل از نظام اسلامی ذلیل بود و زیر پای کشورهای مستکبر له می‌شد الان به برکت نظام اسلامی با شکوه و عظمت ایستاده است.
 
او در ادامه با آرزوی موفقیت برای استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزود: زیرساخت‌های خوبی در این استان فراهم شده است اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
 
مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد دنا و مارگون در این مراسم با تشکر از آیت الله رئیسی برای توجه به توانمندی های استان کهگیلویه و بویراحمد و انتخاب استاندار بومی گفت: کلانتری در دو سال گذشته شبانه روز پای کار بودند و مدیریتی انسانی و اخلاقی در اذهان مردم به یادگار گذاشت.
 
روشنفکر با اشاره به اینکه احمدزاده فرزند استان است، گفت: احمد زاده در دوران مختلف مسئولیت های مختلفی داشتند اما خدمت به مردم را بر همه مسئولیت ها ترجیح دادند بنابراین سوابق مدیریتی او نشان از بدون حاشیه بودن او و کارنامه ای درخشان است.
 
او به همکاری نزدیک احمدزاده با آیت الله رئیسی و اینکه می تواند سبب حل مشکلات شود، گفت: استان دارای مواهب الهی و طبیعت بکر است، از طرفی  آب ، داروهای گیاهی، جنگل های فراوانی این استان حرف برای گفتن دارد اما در محرومیت رتبه سوم کشور هستیم.

روشنفکر با بابیان اینکه تعامل خوبی بین نمایندگان برقرار است و باید در مدیریت استان در کنار استاندار خواهیم بود، گفت: برای تغییر وضعیت اسف باری که از قبل از انقلاب به استان رسیده است باید حرکت کرد.
مبارزه با فساد، شایسته سالاری، توجه به ظرفیت جوانان و‌بانوان، رفع بیکاری، پیگری پروژه های کلان در حوزه های مختلف، کاهش مشکلات اجتماعی و حل مشکلات حاشیه نشینی از مهمترین موضوعاتی است که نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به رفع آن اشاره کرد.

او خطاب به وزیر کشور گفت: استان در دامنه زاگرس با جنگل‌های انبوه است اما در سالیان گذشته چندین هکتار از آن ها در آتش سوخت بنابراین به چندین فروند بالگرد نیاز داریم، پارسال زلزله ای در شهرستان دنا رخ داد و شرایط به سمت فصل سرد سال پیش می رود بنابراین تقاضای افزایش تسهیلات را داریم.
آغاز مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد
 
حسینی نماینده گچساران و باشت در این جلسه با تذکر به وزیر کشور گفت: هیچ بهانه برای مجلس انقلابی و قوه قضایی برای کار نکردن وجود ندارد، ما کسانی بودیم که معتقد بودیم مجلس قبل، ظرف ۲۰ دقیقه  برجام را تصویب کرد اما مجلس فعلی یک دست انقلابی است بنابراین مردم رصد می کنند که این سه قوه چه اقدامی برای مردم انجام خواهند داد.

او با بیان اینکه  با دوستانی که از تفکر و دایره انقلاب خارج شوند، تعارف نداریم، گفت: وکیل دوله از جنس انقلاب نباشیم و اگر دوستان انقلابی به خوبی با مردم عمل‌نکردند با آن ها تعارف نخواهیم داشت.
 
حسینی افزود: استان دارای ظرفیت های فراوان است اما نبود مدیریت عالمانه سبب هدر رفت منابع شده است، جنگل های مختلفی به عنوان ظرفیت وجود دارد اما دچار آتش می شود ، ظرفیت های فراوان نیروی انسانی داریم اما به علت اینکه در حاکمیت دیده نمی شوند از آن ها استفاده نمی شود، سهم بالای بیکاری وجود دارد و در شهرستان گچساران بیش از ۸۰ درصد نیروی غیر بومی وجود دارد هر چند غریبه کش نیستیم و حداقل ۱۰ الی ۲۰ درصد نیروی غیر بومی جذب شود.
 
او با بیان اینکه استاندار استان مستقل است و حرف ها را می شنود و اما آنگونه که تشخیص دهد عمل‌ می کند، گفت: نمانیدگان کار قانون گذاری دارند و مسایل به ما منعکس می شود ما وظیفه قانون گذاری داریم اما مسئول رسیدگی به آب و نان مردم را در تمام ادارات داریم و استاندار را کمک خواهیم کرد و به دنبال سهم خواهی نیستیم.
 
حسینی با بیان اينکه استاندار منطقه دیشموک، زیلایی و بهره عنا را با یک چشم نگاه کند گفت: کلانتری فردی با تقوا است پس ثابت کنید کسانی که متعهد و متعبد هستند جایگاه دارند و نمایندگان درخواست دارند از او حمایت کنید.
آغاز مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد
 
محمد موحد نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در این نشست گفت: امروز اگر شاهد عزت دنیا اسلام هستیم به دلیل هفته دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی است.
 
موحد گفت: نمایندگان تلاش ، خداترسی ، معیار و میزان و ارادت کلانتری  به رهبر انقلاب را مشاهده کردند و با تمام توان برای استان تلاش و کوتاهی نکردند.
 
او خطاب به  احمد زاده استاندار جدید گفت: از خداوند برای یاری شما مدد می جویم و با توجه به روحیه و صفای باطن احمدزاده در میدان جهاد و مبارزه با محرومیت و محدودیت استان طبق خواست مردم و رهبر انقلاب درخشش داشته باشید در این میدان کار سختی خواهی داشت.
 
موحد خطاب به وزیر کشور گفت: کهگیلویه و بویراحمد دومین استان به دلیل حضور رزمندگان در جبهه های جنگ است و مردم استان در عملیات پد خندق خون ریخته و عزت آفریدند و‌سبب ذلت دشمن شدند و این افتخار برای مردم استان به یادگار ماند.
 
او با بیان اینکه استاندار جدید بین  مردم رزمنده پرور استان حاضر شده است، گفت: سرباز شما یعنی استاندار نیاز به همکاری و همراهی دارد، در این راستا مردم  شهرستان بهمئی با دمای ۵۰ درجه سانتی گراد با مشکل کم آبی مواجه است ،دختران دیشموک به سمتی می‌روند که خواسته آن ها نیست بنابراین ابعاد محرومیت و مظلومیت در این استان دیده می شود اما  این موضوعات با تدبیر قابل حل است.
 
موحد با اشاره به اینکه استفاده از نیروهای استان سبب عبور از محرومیت می شود، گفت: نیروهای از استان  روزی سرنوشت جنگ را رقم زدند و  امروز می توانند در عرصه خدمت و دولت انقلابی برای اجرای عدالت از آن ها  استفاده کرد.  
 
نماینده مردم کهگیلویه گفت: همه ما آماده خدمت به دولت فعلی هستیم و سه قوه دست به دست هم داده اند و به مردم نوید می دهند که مشکلات حل خواهد شد.
آغاز مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد
 
وزیر کشور از خدمات و تلاش های ۲ سال ونیم کلانتری استاندار قبلی قدر دانی کرد و گفت: حل بسیاری از مشکلات به خصوص در حوزه اجتماعی عزم عمومی و مشارکت اجتماعی می طلبد، برای رفع مشکلات جامعه همه باید خود را مسئول بدانند دولت به تنهایی و بدون مشارکت و مسئولیت پذیری جامعه قادر به حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیست.
 
وحیدی با بیان اینکه عبور از بحران ها و گذر از شرایط سخت همت جمعی، همگرایی و هم افزایی می خواهد، افزود: کشور از سرمایه ارزشمند انسانی، طبیعی و فرهنگی بالایی برخوردار است.
 
استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قلب من با مردم استان است گفت: استان دارای ظرفیت های فراوان است و توانمندی های آن باید در کشور دیده شود.
 
او در این جلسه با تسلیت ایام عزاداری اربعین و گرامی داشت هفته دفاع مقدس، گفت: خدمات انجام گرفته وظیفه بود و بدهکار کارهای انجام نگرفته هستیم، برای خدمت شب ها به صبح سپری شد؛ کرونا، آتش سوزی، زلزله، انتخابات موضوعات مختلف را بررسی کردیم.
 
کلانتری به تلاش ارگان ها نهادها و سازمان های مختلف استان اشاره داشت و گفت: استان دارای ظرفیت های فراوان است و توانمندی های آن باید در کشور دیده شود.
 
کلانتری با تشکر از خدمات و تلاش های مدیران و ارگان ها ادامه داد: استان در کاهش نرخ بیکاری، جذب اعتبارات ۲۰۰ درصدی، سند توسعه جز استان های برتر بود.
 
او با بیان اینکه قلب من نسبت به مردم استان شفاف و زلال است و به فکر مردم استان خواهم بود، گفت: ۲ سال شورای تامین استان شورای تامین نمونه در کشور شد.
آغاز مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید کهگیلویه وبویراحمد
 
در این آیین از خدمات دو ساله حسین کلانتری استاندار سابق قدردانی و سید علی احمدزاده رسماً به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم معرفی شد. احمدزاده بعد از سید مسعود حسینی و همچنین سید موسی خادمی سومین استاندار بومی استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای شکل‌گیری این استان تاکنون بوده است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.