بودجه مازادِ ۱۵۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای پناهجویان سوری

اتحادیه اروپا در نظر دارد مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو مازاد بر بودجه تعیین شده خود برای پناهجویان سوری اختصاص دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آناتولی در گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا مبلغی حدود ۱۵۰ میلیون یورو کمک مالی مازاد بر بودجه تخصیص داده‌شده پیشین برای پناهجویان سوری در ترکیه در نظر گرفته است.

بنابر اعلام این خبرگزاری، سفیران اتحادیه اروپا برای تخصیص ۱۴۹.۶ میلیون یورو (۱۷۴ میلیون دلار) برای پناهندگان سوری موافقت کردند.

این طرح که با نام «شبکه ایمنی اجتماعی اضطراری» مطرح شد، بزرگترین برنامه بشردوستانه اتحادیه اروپاست که به حدود ۱.۸ میلیون پناهنده برای رفع نیاز‌های اساسی‌شان کمک خواهد کرد.

این مبلغ (۱۴۹.۶ میلیون یورو) از حاشیه بودجه باقی‌مانده سال ۲۰۲۱ در اروپا تامین خواهد شد، اما بودجه هنوز به تصویب پارلمان اروپا نرسیده است.

ترکیه بزرگترین کشوریست که پناهندگان سوری در آن حضور دارند و حدود ۴ میلیون نفر از این پناهجویان را در خود جای داده است.

این در حالیست که هفته جاری «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه، در مصاحبه‌ای گفت: «پناهندگان سوری در ترکیه تحت حمایت موقت دولت ما هستند، اما مهاجران غیرقانونی به کشور‌های خود بازگردانده می‌شوند.»

گفتنی است ماه گذشته در محله «آلتین داغ» آنکارا، پایتخت ترکیه، مشاجره‌ای بین دو جوان ترکیه‌ای و یک پناه‌جوی سوری به وجود آمد و به یک درگیری فیزیکی تبدیل شد که در آن یکی از جوانان ترکیه‌ای به شدت مجروح شد. پس از آن اعلام شد این جوان براثر جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

ساعاتی پس از منتشر شدن این خبر، گروهی از شهروندان ترکیه با حمله کردن به محل زندگی پناه‌جویان سوری در آنکارا، به خانه، محل کار و ماشین‌های این پناه‌جویان آسیب وارد کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار