معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

۸۰ درصد مردم روستا‌های زنجان واکسن کرونا دریافت کرده اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون ۸۰ درصد از جامعه هدف روستاهای استان زنجان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صائینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در استان زنجان ۴۳ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا وجود دارد که ۳۴ پایگاه ثابت و مابقی سیار هستند.

او افزود: تاکنون  ۷۰ درصد جامعه هدف در استان زنجان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بابیان اینکه هدف ما رسیدن به ۱۰۰ درصد واکسیناسیون و ایمنی جمعی است،گفت:مردم باید از فرصت ایمن‌سازی استفاده کنند که سبب می‌شود بیماری کنترل شود و بیشتر محدودیت‌ها کم و حتی برداشته شود.

او به روند واکسیناسیون در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: با وجود خانه‌های بهداشت سرعت واکسیناسیون بسیار خوب بوده و قریب  به ۸۰ درصد جامعه هدف روستاهای استان زنجان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

او با اشاره به بازگشایی مدارس در استان زنجان گفت: ما واکسیناسیون را به بازگشایی مدارس گره نزده‌ایم و این بستگی به مدیران مدارس، اولیاء، مربیان و رانندگان سرویس مدارس دارد که تا چه حد واکسن زده و باعث ایمنی جمعی برای خود و دانش آموزان شد‌ه‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: نزدیک به ۳۰ درصد از جمعیت دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال دُز  اول واکسن کرونا را دریافت کرد‌ه‌اند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.