اجرای موقوفه زنده یاد کاظم غراب در حرم مطهر رضوی

هم‌زمان با شب شهادت حضرت رضا (ع)، موقوفه زنده یاد «کاظم غراب» برای پنجاه و هفتمین سال متوالی در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  زنده یاد کاظم غراب، یکی از خیران مشهد مقدس بود که بخشی از دارایی‌های خود را طی دو فقره وقف‌نامه برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت حضرت ثامن الحجج (ع) بر آستان قدس رضوی وقف کرد.

این واقف نیک‌اندیش پنج دانگ کارخانه کمپوت‌سازی ممتاز خراسان، نصف مشاع از اعیان یک قطعه زمین، نصف مشاع از کلیه موتورآلات منصوبه در کارخانه و مبلغی از سرمایه نقدی کارخانه را در ۲۹ اسفند ۱۳۴۳ و ۱۰ شهریور ۱۳۶۲ بر این آستان ملکوتی وقف کرده است. یک دانگ دیگر از محل این کارخانه و ماشین آلات منصوب در آن نیز توسط «مجدالدین مدنی»، از شرکا و همکاران مرحوم غراب در ۸ بهمن ۱۳۶۶ بر آستان قدس رضوی وقف شده است.


بیشتر بخوانید


مرحوم غراب در وقف‌نامه‌های مذکور مقرر داشته تمامی درآمد و عایدات موقوفات، پس از کسر عوارض و مخارج ضروری کارخانه و اجرت کارگر، کارمند و ...، حق الزحمه مدیر کارخانه، حق النظاره و حق التولیه، در شب شهادت حضرت ثامن الائمه (ع) برای پذیرایی و اطعام آبرومندانه خدام، دربانان، مأموران تشریفات، خدمتگزاران، کارمندان ادارات تابعه آستان قدس رضوی که در مشهد انجام وظیفه می‌کنند و همچنین زائران مرقد مطهر حضرت رضا (ع) صرف شود.

به منظور اجرای نیت این واقف، امسال هزار و ۹۰۰ پرس غذا زیر نظر معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی در میهمان‌سرای حضرت رضا (ع) با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی دوران مقابله با بیماری کرونا طبخ، بسته‌بندی و به صورت بیرون‌بر توزیع خواهد شد.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار