رؤیای مهاجرت روی صحنۀ تئاتر

اجرای تئاتر «دویچلند» با موضوع «مهاجرت» از ۱۸ مهرماه در تالار هنر اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هومن حیدری نویسنده و کارگردان تئاتر «دویچلن» گفت: قصۀ این نمایش دربارۀ مهاجرت است؛ زن و مردی که رؤیای رفتن به آلمان را دارند و در یک گاوداری مشغول به کار هستند.

او ادامه داد: صاحب گاوداری به این دو نفر وعده داده اگر خوب کار کنند، در شعبۀ آلمان گاوداری خود به آن‌ها مقامی خواهد داد و با همین وعده ها از آنان سوءاستفاده می‌کند، اما در ادامه مشکلاتی بین این زوج به وجود می‌آید، به‌طوری‌که رؤیای مهاجرت در ذهنشان کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود تا اینکه یک روز به یک حقیقت مهم پی می‌برند.

این کارگردان تئاتر با اشاره به چرایی انتخاب این موضوع تصریح کرد: خیلی از نزدیکانم به مهاجرت فکر می‌کنند و یا مهاجرت کرده‌اند. تب رفتن بالاگرفته است. چند تن از کارگردانان تئاتر که دوستان من بوده‌اند نیز به آلمان رفته‌اند و به همین خاطر عنوان «دویچلند» یا همان «آلمان» برای نام این نمایشنامه که بر اساس طرحی از هادی عسکری نوشته‌ام انتخاب کردم.

حیدری افزود: وقتی با کسانی که مهاجرت کرده‌اند صحبت می‌کنم متوجه می‌شوم شرایط زندگی برایشان آن‌طور که تصور می‌کرده‌اند و در رؤیاهایشان دیده بودند، نبوده. ضمن اینکه در اخبار می‌شنویم و در کنارمان می‌بینیم آدم‌هایی که در راه این مهاجرت یا سرمایه‌شان را از دست داده‌اند و یا در آب غرق‌شده‌اند و مهاجرت برایشان در حد یک رؤیا باقی‌مانده است.

او که همراه با گروه خود پنج ماه برای اجرای «دویچلند» تمرین کرده، عوامل تئاتر را این‌گونه معرفی کرد: در تئاتر «دویچلند» سام کوراوند و سمیه جعفری منش به‌عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند و مهرزاد مشکل‌گشا مشاور کارگردان آن است.

حیدری با اشاره به حمایت تالار هنر از اجرای این تئاتر، ابراز امیدواری می‌کند که با فروکش کردن تب کرونا، شاهد اجرای تئاترهای بیشتری روی صحنه باشیم چراکه هر شهری تئاتر ندارد، گویی خالی از جریان زندگی است.

تئاتر «دویچلند» از ۱۸ مهر تا دوم آبان ماه هر روز ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان، با خرید بلیت از سایت گیشه هشت می‌توانند در سالن تماشای تالار هنر شاهد اجرای آن باشند.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: تئاتر ، تالار هنر ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.