تزریق ۸۷ دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در بام ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۸۷ دُز واکسن کرونا در نوبت دوم به گروه سنی بالای ۱۸ سال تزریق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای طرح واکسیناسیون کرونا تا پایان روز شنبه ۱۷ مهرماه، ۷۶۵ هزار دُز واکسن به دو گروه سنی بالای ۱۸ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال در استان تزریق شده است.

او افزود: از مجموع واکسن‌های تزریقی، ۵۲۴ هزار و ۱۹۱ دُز در نوبت اول و ۱۹۵ هزار و ۸۷ دُز در نوبت دوم به گروه سنی بالای ۱۸ سال تزریق شده است.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: برهمین اساس تاکنون ۷۶.۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دُز نخست و ۲۸.۳ درصد هر دو دُز واکسن را تزریق کرده‌اند.

او اظهار داشت: همچنین ۴۵ هزار و ۶۴۰ دُز واکسن کرونا در نوبت اول به گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان تزریق شده است و تاکنون ۵۰ درصد این گروه سنی دُز نخست واکسن را دریافت کرده‌اند.

جزایری تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ظرف یک ماه آینده ۷۰ درصد جمعیت استان هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده و بطور کامل واکسینه شوند.

او گفت: هنوز ایمنی کافی در مقابله با ویروس کرونا در استان ایجاد نشده است و زمانی که ۷۵ درصد جمعیت استان هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کنند بار ویروس در سطح جامعه کم می‌شود و می‌توان گفت سطح قابل قبولی از ایمنی ایجاد می‌شود هرچند در همین شرایط نیز باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

جزایری بیان کرد: احتمال ابتلای افرادی که به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده‌اند نیز وجود دارد، اما شدت بیماری بالا نیست و منجر به مرگ و میر نمی‌شود.

او اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۷ مهرماه، ۲۲۴ هزار و ۵۷۸ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده که بر اساس آن ۷۹ هزار و ۷۰۷ نفر مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

جزایری ادامه داد: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، اردل، لردگان و بروجن به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت رنگ بندی نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بن، کیار، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار