در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دخالت پدرخوانده‌های صنعت نشر در تبلیغات نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

یک ناشر گفت: همواره یک نامتوازنی در صنعت نشر کشورمان وجود داشته و تبلیغات آن به دست پدرخوانده‌های این صنعت داده شده است.

جلال صابری نژاد مدیرمسئول انتشارات آریترین، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسئله واسپاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد: قطع به یقین درصورتی که ناشران کارگروه تخصصی برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تشکیل دهند و برگزاری نمایشگاه به آن ها به طور کامل واگذار شود، این رویداد فرهنگی بهتر برگزار می شود و در زمینه هایی مانند برنامه ریزی، زمانبندی انجام کارهای اجرایی نمایشگاه و تبلیغات بهتر از دوره های قبل عمل می کند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: نیاز است برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به سمت جلو برود و ناشران سبک جدیدی در غرفه بندی هایشان استفاده کنند. اگر بتوانند سبک جدیدی در این زمینه طراحی کنند تا از آن مدیریت دولتی و سنتی اش خارج شود. به عبارت دیگر بهتر است نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم سطح با نمایشگاه های بین المللی در سطح جهان برگزار شود. در دوره هایی که این رویداد فرهنگی برگزار می شد شاهد بودیم در تقسیم بندی غرفه ها مشکلاتی وجود داشت. از جمله اینکه مکان های خوب به برخی ناشران از روی دوستی یا رابطه اختصاص داده می شد یا اینکه غرفه های ناشران با سابقه در راهروهای بهتر قرار داشت و به ناشران دیگر در مکان های دورتر و راهروهای با دسترسی بدتر غرفه می دادند.

مدیرمسئول انتشارات آریترین با اشاره به اینکه باید سبک جدیدی در طراحی و تقسیم بندی غرفه های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ایجاد شود اظهارکرد : سبک تبلیغات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باید تغییرکند.تیم ناشران از طریق اتحادیه ناشران و کتابفروشان در این زمینه نظرسنجی کند.تا به حال شیوه سنتی و دولتی در برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران وجود داشت. قطع به یقین باید برپایی این رویداد فرهنگی به روز شود. از جمله این موارد تبلیغات در نمایشگاه است. برای مکانیزه شدن آن باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده کرد. 

صابری نژاد ادامه داد: همواره یک نامتوازنی در صنعت نشر کشورمان وجود داشته است. تبلیغات آن به دست پدرخوانده های این صنعت داده می شد که به دلایل ارتباطات به کسی که علاقه داشتند تبلیغات نمایشگاه بین المللی کتاب تهران داده می شد. مدیریت نیروی جوانی که به صنعت نشر وارد شده است می توانند این وضعیت را تغییردهند. باید برای برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از نسل سوم ناشران استفاده کرد. قطع به یقین این مسئله می تواند به بهبود برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کمک کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار