رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان شهرکرد:

افرادی که دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند در برابر موج بعدی مصون هستند

روغنی گفت: از آنجا که پیش‌بینی می‌شود موج بعدی کرونا شکل بگیرد، میزان مرگ و میر در افرادی که تا آن زمان واکسینه نشده باشند، افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آرش روغنی رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان شهرکرد اظهار داشت: افرادی که هر ۲ دُز واکسن کرونا را تا قبل از زمان موج بعدی کرونا دریافت کرده باشند در برابر این ویروس در حد بالایی مصون هستند و چنانچه به این ویروس مبتلا شوند، درصد درگیری آن‌ها خفیف خواهد بود و منجر به مرگ و میر نمی‌شود.

او، شایعات پیرامون تزریق واکسن کرونا و عوارض ناشی از آن را نادرست عنوان کرد و گفت: برخی گروه‌های ضدواکسن اقدام به انتشار چنین شایعاتی می‌کنند و مردم نباید به آن توجه کنند و در صورتی که تاکنون اقدام به دریافت واکسن نکرده‌اند هرچه سریع‌تر نسبت به انجام آن اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


روغنی با بیان اینکه تاکنون موردی از مرگ ناشی از تزریق واکسن کرونا در استان ثابت نشده است، اظهار داشت: یکی از مخرب‌ترین شایعاتی که در فضای جامعه در خصوص تزریق واکسن کرونا منتشر شده این است که عنوان می‌شود برخی افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند یا فوت کرده و یا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که بررسی‌های علمی چنین شایعاتی را رد می‌کند چراکه تا کنون موردی از آن گزارش نشده است.

او ادامه داد: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که برخی از افرادی که پس از دریافت واکسن به کرونا مبتلا شده‌اند، ارتباطی با تزریق واکسن نداشته است چرا که این افراد زمانی اقدام به دریافت واکسن کرده‌اند که در دوره کمون بیماری قرار داشته و علائم ابتلا به کرونا قبل از دریافت واکسن، در آن‌ها ظاهر نشده است که این همزمانی این تصور را ایجاد کرده که تزریق کرونا موجب ابتلای این افراد شده که این موضوع نیز صحت ندارد.

روغنی با پیش‌بینی این موضوع که موج بعدی کرونا شدیدتر از موج‌های قبلی است، به دلایل این موضوع اشاره کرد و گفت: با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کم شدن دغدغه‌ها نسبت به این بیماری، نظر می‌رسد موج بعدی شدیدتر باشد.

او افزود: احتمال ابتلای افرادی هم که واکسینه شده‌اند وجود دارد، اما درصد ابتلای این افراد ضعیف است و کمتر به بستری نیاز پیدا می‌کنند و بیماری آن‌ها به مرحله مرگ و میر نمی‌رسد.

روغنی با بیان اینکه مهار ویروس کرونا در جامعه مشروط به واکسینه شدن بیش از ۷۰ درصد مردم است، تصریح کرد: واکسینه شدن افراد به منزله گذشت ۲ هفته بعد از تزریق دُز دوم واکسن است.

او در خصوص ضرورت دُز سوم واکسن یا دُز یادآور نیز بیان داشت: توصیه شده تا افراد پرخطر از جمله سالمندان، کادر بهداشت و درمان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، پس از ۶ ماه از تزریق دُز دوم، دُز سوم را دریافت کنند، اما برای افراد عادی همان ۲ دُز تا سال بعد کافی است.

روغنی با اشاره به تاثیرات مثبت واکسینه شدن جمعیت حداکثری جامعه در مقابل ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: این موضوع نه تنها در حفاظت جان افراد و اطرافیان آن‌ها موثر است بلکه آثار مثبت اقتصادی، رفع محدودیت‌ها و بازگشت آرامش و رفع نگرانی در مراودات اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار